شش ماه پس از آغاز کار Apple Campus 2

اپل2

در حالی که تنها ۶ ماه از آغاز پروژه عظیم ساختمانی اپل می‌گذرد، ۵ قسمت از ۹ بخش ساختمانی تشکیل دهنده دایره سفینه فضایی میانی اپل کامپوس ۲ تقریبا کامل شده و تا ارتفاع لازم برای سقف بالا آمده‌اند.
پیشرفت سریع مجتمع به یاد ماندنی کامپوس ۲ اپل مدیون طراحی ساختاری مبتکرانه آن است که با استفاده از بتنهای یکپارچه و اتصال سریع آنها به هم توانسته سرعتی خارق‌العاده به ساخت این ساختمان ببخشد.  این شیوه کار باعث شده به کف سازی هر طبقه و سقف طبقه پایین به شکل جداگانه نیازی نباشد و قطعات به هم متصل شده هم نقش سقف طبقات پایینی و کف طبقات بالاتر را بازی می‌کنند. حلقه ساختمانی میانی از ۹ بخش ساختاری و ۴ طبقه تشکیل شده که توسط راهروهای باز به هم متصل شده‌اند. اینگونه نور از مرکز دایره به درون طبقات و همچنین فضای بیرون ساختمان راه پیدا می‌کند.

در وب سایت اپل اشاره شده که: «رویکرد ما به این پروژه () با همان دقت و مراقبت و همچنین توجه به جزئیاتی دنبال می‌شود که ما به تولید هر یک از محصولات اپل اختصاص می‌دهیم. ما یک ساختمان ۲۴۶ هزار متر مربعی قدیمی از نظر کاربری و سازگاری با محیط زیست را  با یک مجتمع ۲۶۰ هزار متر مربعی به یادماندنی جایگزین کرده‌ایم که یک مرکز تحقیقات و توسعه قرن بیست و یکمی خواهد بود.»

انتظار افتتاح کامپوس ۲ تا پایان سال آینده
طبق مجوزهای ساخت و سازی که دو سال پیش برای اپل کامپوس ۲ صادر شده، این بنا باید تا سال ۲۰۱۶ به اتمام برسد.

استیو جابز، موسس و مدیرعامل فقید اپل در سال ۲۰۱۱ این پروژه عظیم و بلندپروازانه را کلید زد و همان زمان اشاره کرد که سفینه فضایی ۲۶۰ هزار متر مربعی مرکزی ساختمان قرار است محل کار ۱۲۰۰۰ نیروی اپل باشد. محیط اطراف این ساختمان هم قرار است از داخل و بیرون حلقه شامل فضای سبزی باشد که از  باغهای درختان میوه و دیگر گیاهان سبز پوشیده شده است. همچنین فضای بازی برای مسیرهای پیاده روی در وسعت ۰.۶ کیلومتر مربع پیش‌بینی شده است.

 

 

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …