شرکت کنندگان در همایش جمهوریخواهان رقیب انتخاباتی ترامپ را هو کردند

160721062700_ted_cruz_ap__512x288_ap_nocredit
در پایان سخنرانی کروز، بعضی از حاضران در همایش او را هو کردند
رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به خاطر خودداری از اعلام همبستگی و حمایت از او هو شد و همسرش نیز در معرض برخورد احتمالی هواداران ترامپ قرار گرفت.
در همایش حزب جمهوریخواه که به منظور ابراز حمایت از دونالد ترامپ، نامزد منتخب حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری برگزار شده بود، تد کروز، رقیب آقای ترامپ در مبارزه برای کسب نامزدی حزب، از حمایت علنی و رسمی از او خودداری ورزید و به این دلیل، با ناخرسندی طرفداران آقای ترامپ مواجه شد.
در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو حزب اصلی می‌کوشند نامزدهایی را وارد مبارزات نهایی کنند که احتمال پیروزی بیشتری دارند. برای سنجیدن میزان حمایت از نامزد نهایی، چند ماه قبل از آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی، رقابت درون حزبی بین داوطلبان نامزدی حزب صورت می‌گیرد و فردی که بتواند در “انتخابات مقدماتی” رای بیشتری کسب کند، معمولا به عنوان نامزد منحصر به فرد حزب وارد مبارزات انتخاباتی می‌شود. قاعدتا از تمامی اعضای حزب از جمله داوطلبان شکست خورده انتظار می رود به منظور کمک به پیروزی نامزد نهایی حزب در انتخابات، از او حمایت و با او اعلام همبستگی کنند.
در انتخابات سال جاری، دونالد ترامپ توانست بر سایر داوطلبان نامزدی حزب جمهوریخواه، از جمله تد کروز پیروز شود و انتظار می‌رفته است که سایر داوطلبان از این گزینش حمایت کنند.

160721062849_ted_heidi_cruz_ap__512x288_ap_nocredit

 
در مورد “امنیت” هایدی کروز نگرانی ایجاد شده بود
در همایش شامگاه گذشته حزب جمهوریخواه، آقای کروز، که با اختلاف آرای بسیار زیاد از دونالد ترامپ شکست خورد، در سخنان خود به آقای ترامپ به خاطر موفقیت در کسب نامزدی حزب تبریک گفت اما بیشتر سخنرانی را به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود و اظهاراتی اختصاص داد که برای برخی از هواداران آقای ترامپ خوشایند نبود.
وی در پایان سخنرانی خود، به جای تشویق حاضران به حمایت یکپارچه از دونالد ترامپ، ظاهرا در اشاره به ناخرسندی شماری از جمهوریخواهان از نامزدی او، گفت: “خواهش می‌کنم که در روز رای‌گیری، در خانه‌هایتان نمانید. بایستید، حرف خودتان را بزنید و در انتخابات براساس وجدان خود رای دهید، به نامزدی رای دهید که اطمینان دارید از آزادی شما دفاع می‌کند و به قانون اساسی وفادار می‌ماند.”
برخی از طرفداران آقای ترامپ درخواست تد کروز برای “رای براساس وجدان” را به ابراز عدم اعتماد به نامزد منتخب حزب جمهوریخواهد تعبیر کردند و گفتند که این عبارت از جمله شعارهای کسانی بود که در جریان مبارزات منتهی به گزینش آقای ترامپ علیه او تظاهرات می‌کردند.
در پایان سخنرانی تد کروز، شماری از حاضران در همایش او را هو کردند.
برخلاف دونالد ترامپ که با عقاید، شعارها و رفتار خاص خود وارد مبارزات انتخاباتی شد، از تد کروز، که عضو سنای آمریکا از ایالت تگزاس است، به عنوان فردی با عقاید و روش‌های سنتی حزب جمهوریخواه و متمایل به جناح محافظه‌کار حزب نام برده می‌شود. در جریان رقابت برای کسب نامزدی حزب، آقایان کروز و ترامپ به انتقاد شدید از یکدیگر پرداختند که گاه به حد خرده گیری شخصیتی نیز رسید.
دونالد ترامپ در واکنش به سخنرانی آقای کروز، در یک پیام توئیتری گفت: “کروز با هو کردن مردم از صحنه پائین رفت چون به تعهد خودش عمل نکرد.” ظاهرا اشاره او به تعهد اعضای حزب به وحدت نظر در حمایت از نامزد منتخب است. پیشتر، او گفته بود که واکنش تد کروز “موضوع بزرگی نیست.”

160721062921_trump_reuters__512x288_ap_nocredit

 
ترامپ و دخترش – ترامپ واکنش کروز را مهم ندانسته است
به نقل از طرفداران کروز گزارش شده است که در پایان سخنرانی و زمانی که بعضی از حاضران او را هو می کردند، در مورد امنیت هایدی، همسر آقای کروز که در کنار همسرش بر صحنه حاضر شده بود، نگرانی به وجود آمد چون به نظر می‌رسید که شماری از حاضران با حالتی خشمگین به او نزدیک می‌شوند. به گفته آنان، به خاطر “حفظ امنیت” هایدی کروز، لازم شد هواداران کروز او را در میان بگیرند به سرعت از روی صحنه پائین ببرند.
رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ٨ نوامبر برگزار می‌شود. اگرچه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گاه افراد گوناگون به عنوان نامزد منفرد یا به نمایندگی از سوی احزاب و تشکل‌های مختلف وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند، اما در اکثر موارد، به استثنای نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، سایرین از موقعیت تاثیرگذاری برخوردار نیستند. هیلاری کلینتون به عنوان نامزد حزب دموکرات در این انتخابات شرکت خواهد داشت و در صورت انتخاب به این مقام، نخستین زنی خواهد بود که سمت ریاست جمهوری آمریکا را در دست می‌گیرد.

BBC

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …