شاسی‌بلند مازراتی لوانته در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود

 لوانته2

نسخه مختص تولید انبوه لوانته (Levante) که قبلاً دو بار به صورت اتومبیل‌های کانسپت کوبانگ به نمایش گذاشته شده است، بر اساس همان معماری سدان‌های اسپرت کواتروپورته و گیبلی خواهد بود. قدرت این شاسی‌بلند از همان خانواده موتور توربو دوقلو V6 و V8 فراری و یک موتور توربو دیزل V6 ساخت شرکت VM تأمین می‌شود و از دیفرانسیل تمام چرخ بهره می‌برد. همچنین این شاسی‌بلند از فناوری‌هایی مانند هیبریدی پلاگین نیز بهره خواهد برد.

اگرچه پیش‌بینی می‌شد لوانته از بدنه بهبودیافته گرند چروکی شرکت جیپ بهره ببرد؛ اما طبق گفته رئیس این شرکت، این موضوع صحت ندارد و این اتومبیل هیچ وجه مشترکی با محصولات برندهای فیات-کرایسلر نخواهد داشت.

این شاسی‌بلند که در روند دستیابی این شرکت به فروش ۷۵ هزار دستگاه اتومبیل تا سال ۲۰۱۸، نقش مهمی دارد، از نظر فاصله دو محور و قیمت در میان دو اتومبیل کواتروپورته و گیبلی قرار خواهد گرفت. رئیس شرکت مازراتی در این باره گفت: «بازار تغییر یافته و ترجیحات مشتریان ما نیز تغییر یافته است. رونق بازار اتومبیل‌های اسپرت به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و هر سال ۵۰ هزار اتومبیل اسپرت فروخته می‌شود. فروش شاسی‌بلندهای لوکس ۱۰ برابر این میزان است».

فوت و فن

 

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …