شاخ های دنیای تکنولوژی را بشناسید

تکنولوژ5ی

 دنیای تکنولوژی از تلاش افراد بسیاری به نقطه کنونی اش رسیده اما با این حال، همواره رهبران بزرگ بیشتر در مرکز توجهات قرار داشته اند. این افراد با مدیریت صحیح بر مجموعه های تحت نظارتشان، تبدیل به اشخاصی تاثیر گذار شده اند و به همین دلیل، شاید تا مدت ها پس از مرگشان نیز نام آنها بر سر زبان ها جاری گردد.

تصمیم داریم در ادامه نگاهی داشته باشیم به ۲۰ شخصی که در دنیای امروز تکنولوژی، از جمله ی موفق ترین و قدرتمندترین افراد بوده اند. برای قرارگیری افراد در این لیست از فاکتورهایی نظیر قدرت اقتصادی، قدرت فرماندهی، ارزش خبری و تاثیرگذاری استفاده شده است.
رید هیستینگز (Reed Hastings) – موسس و مدیر عامل نت فلیکس، ۵۵ ساله

اکنون در انتهای سال ۲۰۱۵ به سر می بریم و آقای هیستینگز موفق به باز-تعریف کردن تماشای تلویزیون و فیلم های سینمایی شده است. نت فلیکس تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت محتوای رسانه ای را به شکل آنلاین در اختیار کاربرانش قرار داده و اخیرا به ساخت مجموعه های تلویزیونی اختصاصی هم روی آورده است.

سهام این شرکت در سال ۲۰۰۲ به شکل عمومی عرضه شد و از همان زمان ارزش کلی این برند فراز و فرودهای بسیاری را به خود دیده است. اما در هر صورت ارزش هر سهم از کمپانی یاد شده به ۱۲۶ دلار هم رسیده و حالا ارزیابی می شود که برند مورد بحث ارزشی بالاتر از ۵۰ میلیارد دلار داشته باشد.

دارایی های آقای هیستینگز به ۱.۲۵ میلیارد دلار می رسند و گفته می شود که کارمندان مشغول در نت فلیکس هم رضایت بسیاری از کار کردنشان در این شرکت دارند. نت فلیکس از قوانین مرخصی بدون مرز حمایت کرده و از طرفی در سال جاری اعلام نموده که به کارمندان خود تا یک سال مرخصی با حقوق برای زایمان اعطا خواهد کرد.


رید هافمن (Reid Hoffman) – موسس و رییس هیئت مدیره لینکداین، ۴۸ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

رزومه کاری مدیر عامل لینکداین بسیار پر و پیمان است. وی در بسیاری از با ارزش ترین کمپانی های تکنولوژیک به کار مشغول بوده و در سال ۱۹۹۴، کارش را به عنوان یک مدیر توسعه محصول در «اپل» آغاز کرد.

یک سال بعد به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره و همچنین معاون اجرایی به «PayPal» رفت و سپس در سال ۲۰۰۳، لیندکاین را تاسیس کرد؛ شبکه ای که اکنون بیش از ۴۰۰ کاربر از ۲۰۰ کشور جهان دارد و ارزش آن معادل ۳۲ میلیارد دلار برآورد می گردد.

وی اکنون جدا از مسئولیت هایش در لینکداین، به کارآفرینان جوان مشاوره می دهد و اشخاصی که با او صحبت می کنند تلاش می نمایند که هر کلمه از گفته های وی را عملی سازند و دقیقا همانند توصیه هایش عمل کنند.

ارزش دارایی های آقای هافمن بیش از ۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود. وی اخیرا کلاس هایی هم برای موفقیت استارتاپ های کوچک در دانشگاه استنفورد و برخی دیگر از موسسه های آموزشی خصوصی برگزار می کند.


پیتر تیل (Peter Thiel) – موسس و رییس هیئت مدیره Palantir، چهل و هشت ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

وی یکی از موسسان PayPal به شمار می رود، در روزهای اولیه فیسبوک سرمایه گذاری های بزرگی در آن انجام داد و نویسنده کتاب موفق «صفر تا یک» بوده است. ارزش دارایی هایش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار گزارش شده اند و یکی از محترم ترین سرمایه گذاران در سیلیکون ولی به شمار می رود.

وی اگرچه در سال ۲۰۱۲ بیشتر سهام خود در فیسبوک را به فروش رساند اما هنوز هم در پروژه های بسیاری که در سیلیکون ولی در حال رشد هستند سهیم است. آقای تیل یک شرکت تحلیل داده به نام Palantir دارد که در ماه اکتبر موفق به جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری گشت و ارزش آن نیز حدود ۲۰.۲ میلیارد دلار تخمین زده شد.


جک دورسی (Jack Dorsey) – موسس و مدیر عامل Square و توییتر، ۳۹ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

اگر به سن و سال جک دورسی نگاه کنیم می بینیم که به عنوان یک شخص با سن کمتر از ۴۰ سال، موفقیت های بسیاری داشته است و توانسته دو کمپانی چند صد میلیون دلاری را تاسیس نماید. وی همچنین دارای ثروتی معادل ۲ میلیارد دلار است.

در ماه جولای آقای دورسی تصمیم گرفت به عنوان مدیر عامل موقت توییتر به ایفای نقش بپردازد در حالی که در ماه اکتبر، خبر رسید که وی به عنوان مدیرعامل دائم شبکه اجتماعی یاد شده به فعالیت خواهد پرداخت.

او همچنین ۲۰۰ میلیون دلار از سهام خود را به کارمندان توییتر اهدا کرد. لازم به ذکر است که دورسی پیش از این و در سال ۲۰۰۸ نیز به عنوان مدیر عامل این شبکه اجتماعی به فعالیت پرداخته بود.

ماه گذشته آقای دورسی سهام شرکت Square را عمومی اعلام کرد و آن را در اختیار خریداران قرار داد. در همان روز بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به دارایی هایش افزوده شد.


مارک اندریسن (Marc Andreessen) – موسس شرکت سرمایه گذاری Andreessen Horowitz، چهل و چهار ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

در سیلیکون ولی معمولا استارتاپ ها تلاش می کنند تا سرمایه اولیه خود را از شرکت Andreessen Horowitz کسب نمایند. شرکت یاد شده در واقع یک سرمایه گذار بزرگ در دره سیلیکون است که به استارتاپ های نوپا کمک می کند ایده های خود را عملی سازند.

این شرکت در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد اما از همان زمان توانسته پشتیبان شرکت های بزرگی همچون BuzzFeed، فیسبوک، Pinterest، اسکایپ، توییتر و Slack باشد.

وی یکی از محترم ترین سرمایه گذاران شناخته شده در سیلیکون ولی است و گاهی موفقیت یا عدم موفقیت ایده های یک استارتاپ به تصمیمات وی بستگی دارند. شخصیتش کمی پدر-خوانده مانند است و تحمل خطا از سوی شاگردانش را هم ندارد.

وی البته از سال ۱۹۹۴ وارد دنیای تکنولوژی شده و اولین تلاشی که نامش را روی زبان ها انداخت، همکاری در ایجاد و تاسیس شرکت Netscape بود که در همان سال ها موفق به ارائه یک مرورگر پر طرفدار شد؛ مرورگری که کم کم توانست موجب عدم علاقه کاربران به اینترنت اکسپلورر گردد.


تراویس کالانیک (Travis Kalanick) – موسس و مدیر عامل اوبر، ۳۹ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

اوبر در حال حاضر با ارزش ترین برند تکنولوژیک خصوصی جهان است و ارزش آن حدود ۵۱ میلیارد دلار برآورد می شود. در این میان گفته می شود که ارزش دارایی های آقای کالانیک به ۳.۲ میلیارد دلار می رسد.

به تازگی خبر می رسد که دامنه فعالیت های اوبر گسترش یافته و این شرکت اکنون در پی کسب مجوزهای لازم برای راه اندازی سرویس های جدیدی نظیر UberEats و UberRush است. سرویس اول، کار تحویل سریع غذا را انجام می دهد و نمونه دوم در اصل یک پیک است تا محموله های شما را به شکلی سریع به دست افرادی که می خواهید برساند.

اوبر اکنون در ۳۱۱ شهر و ۵۸ کشور به فعالیت مشغول گشته و به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است.

این کمپانی اولین تلاش آقای کالانیک در حوزه تکنولوژی نیست. وی از دانشگاه استنفورد ترک تحصیل کرد تا به کار در موتور جستجوی Scour مشغول شود؛ شرکتی که در سال ۲۰۰۰ ورشکستگی اش را اعلام کرد.

وی تسلیم نشد و در سال ۲۰۰۱، Red Swoosh را تاسیس کرد؛ شرکتی که کار انتقال فایل ها را میان کامپیوتر کاربران از راه دور انجام می داد. این شرکت در سال ۲۰۰۷ به ارزش ۲۳ میلیون دلار فروخته شد و از همان موقع به بعد، وی سرمایه اش را صرف تاسیس و ساخت اوبر کرد.


مگ وایتمن (Meg Whitman) – رییس هیئت مدیره HP، پنجاه و نه ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

خانم وایتمن در سال ۲۰۱۱ و پس از رسوایی های مالی، به Hewlett-Packard آمد. وی دست به بازسازی کلی این شرکت زد و بر منابع پر درآمد آن تمرکزی دوباره انجام داد. این شرکت پیش از حضور وایتمن خرید های بی ثمر بسیاری را به ثبت رسانده بود که خانم وایتمن تصمیم به فروش بیشتر آنها گرفت.

کارمندان بسیاری هم پس از حضور او از Hewlett-Packard اخراج شدند. وی اکنون به عنوان مدیر عامل بخش سازمانی شرکت مورد بحث [Hewlett Packard Enterprise] ایفای نقش می کند که بر نرم افزار و سرویس ها تمرکز دارد. از سوی دیگر وی رییس هیئت مدیره HP هم هست که یکی از قدرتمندترین برندهای سازنده کامپیوترهای شخصی و چاپگر به شمار می رود.

پیش از حضورش در مجموعه HP، برای مدتی طولانی در نقش مدیر عامل eBay ایفای نقش نموده و اکنون گفته می شود ارزش دارایی های او به ۲.۱ میلیارد دلار می رسد. زمانی که او به عنوان مدیر عامل eBay مشغول به کار شد، این شرکت ۳۰ کارمند داشت و درآمد سالانه اش ۴ میلیون دلار بود. ۱۰ سال بعد و زمانی که از eBay می رفت، درآمد سالانه این وب سایت به ۸ میلیارد دلار رسیده بود و بیش از ۱۵ هزار نفر در آن کار می کردند.


ما هوآتنگ (Ma Huateng) – موسس و مدیر عامل Tencent Holdings، چهل و چهار ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

Tencent Holdings یکی از بزرگترین کمپانی های تکنولوژیک در چین به شمار می رود. آقای هوآتنگ همچنین یکی از ثروتمندترین افراد چینی است و دارایی هایش برابر با ۱۹ میلیارد دلار برآورد می شوند.

او بیش از اندازه مرموز است و اطلاعات چندانی هم در مورد زندگی خصوصی اش در دست نیست. از طرف دیگر شرکت های تکنولوژیک او بیش از اندازه در چین شناخته شده هستند. وی اکنون کمپانی هایی دارد که نقش فیسبوک، توییتر، اوبر و Zynga را در چین ایفا می کنند.

به شکل ماهانه ۸۶۰ میلیون کاربر فعال در سرویس پیام رسان QQ فعالیت می کنند و به طور کلی کمپانی Tencent Holdings تلاش می کند تا دامنه فعالیت هایش را به سایر بخش های قاره آسیا نیز گسترش دهد.


جینی رومتی (Ginni Rometty) – مدیر عامل و رییس هیئت مدیره IBM، پنجاه و هشت ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

سال گذشته IBM با مدیریت خانم رومتی تغییر مسیر داد. این شرکت سودی که برای سهام دارانش در نظر گرفته بود را کاهش داد و در عوض ۴ میلیارد دلار در زمینه های پردازش ابری، موبایل و دیتا سرمایه گذاری نمود.

با این طرح، تاثیر IBM در بازارهای یاد شده دو برابر می شود و قرار است تا سال ۲۰۱۸ از همین چند بخش درآمدی ۴۰ میلیارد دلاری کسب نماید.

اکنون وظیفه خانم رومتی، این است که یکی از بزرگترین غول های تکنولوژیک جهان را همچنان سر پا نگه دارد. IBM در حال حاضر ۳۸۰ هزار کارمند دارد و تضمین امنیت شغلی تمام این افراد علاوه بر حضوری موثر در دنیای تکنولوژی باعث خواهد شد تا مدیر عامل کنونی این شرکت تغییراتی بنیادین در ساختار آن به وجود آورد.


رابین لی (Robin Li) – مدیر عامل Baidu، چهل و شش ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

در کشور چین یک مثلث تکنولوژیک بسیار قدرتمند وجود دارد که از شرکت های Baidu، علی بابا و Tencent تشکیل شده است.

Baidu اما یک موتور جستجوی چینی است که نقش گوگل را برای کاربران مقیم این کشور ایفا می کند. در این میان آقای لی، مدیر عامل بایدو تلاش می کند تا ساز و کار شرکتش نیز همانند گوگل به پیش رود و به شکل مداوم، روی فناوی های آینده نگرانه سرمایه گذاری می نماید.

شرکت مورد بحث مدتی پیش و در ماه مه، قادر گشت تا با Daimler برای تهیه سیستم های نرم افزاری هوشمند بکار رفته در خودروهای مرسدس بنز که در چین به فروش می رسند به توافق برسد.

این در حالیست که بایدو با همکاری BMW، در حال توسعه یک خودروی بدون راننده است که احتمالا تا مدتی دیگر رونمایی خواهد شد.

آقای لی که اکنون جمع ثروت اش به ۱۱ میلیارد دلار می رسد خبر می دهد که شرکتش به زودی یک سرمایه گذاری ۳.۲ میلیارد دلاری برای توسعه سرویس های آنلاین به آفلاین انجام خواهد داد.


ساتیا نادلا (Satya Nadella) – مدیر عامل مایکروسافت، ۴۸ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

بیراه نیست اگر بگوییم که مایکروسافت چند سالی راه نوآوری و حضور در رسانه ها را گم کرده بود اما پس از واگذار شدن عنوان مدیر عاملی به ساتیا نادلا، اکنون می توان دید که علاقه کاربران و رسانه ها به این شرکت دوباره پدیدار گشته.

نادلا سابقه ای ۲۳ ساله در مایکروسافت دارد و پس از رسیدن به مدیریت کلی این مجموعه عظیم، توانسته روح تازه ای در کالبد آن بدمد.

زیر نظر او، ویندوز ۱۰ به بهترین شکل ممکن عرضه شد و بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر در سه ماهه اول پس از عرضه آن، به استقبال جدیدترین نسخه همین پلتفرم رفتند. وی همچنین به سوی دشمنان قدیمی، دست دوستی دراز کرد و حالا شرکت هایی نظیر Salesforce و Oracle از همکاران مایکروسافت به حساب می آیند نه رقبایش.

اگرچه زیر نظر نادلا و همان ابتدای روی کار آمدنش، بسیاری از کارمندان مایکروسافت اخراج شدند اما افرادی که در این کمپانی باقی مانده اند هنوز هم به تحسین وی و راهکارهایش مشغولند.


ایلان ماسک (Elon Musk) – مدیر عامل تسلا و اسپیس اکس، ۴۴ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

او مردیست که باور دارد: «تجارت وجود خارجی ندارد؛ باید هدف ها را دنبال کرد». وی تا کنون موسس یا رهبر ۱۸ استارتاپ بوده است. ماسک استارتاپ های موفق بسیاری را هدایت کرده اما بیشتر نام های تسلا موتورز یا اسپیس اکس به گوش می خورند چرا که نتایج تلاش های او در این دو شرکت بیشتر از سایر استارتاپ ها نتیجه داده و البته اهداف بسیار بزرگ تری را هم دنبال می کنند.

۲۰۱۵، سالی سرشار از موفقیت برای هر دو کمپانی یاد شده بوده است. در سال جاری شاهد رونمایی نهایی و عرضه خودروی مدل اکس تسلا بوده ایم و از سوی دیگر راکت های بسیاری از طرف اسپیس اکس نیز به سوی ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب شدند.

ایلان ماسک توسط مشارکتش در PayPal به ثروت کلانی رسید و اکنون گفته می شود که ارزش دارایی هایش بیش از ۱۱ میلیارد دلار است. چند ماه پیش توسط اکانت توییتر خود اعلام کرد که قصد توسعه یک هایپرلوپ به اندازه مسیر ۵ مایل را دارد تا دانش آموزان و ایده پردازان بتوانند با کاربرد آن و همچنین وسایل حمل و نقل پر سرعت آشنا گردند.

وی همچنین اخیرا ده میلیون دلار وقف سازمانی کرده که تلاش می کند از زیان های احتمالی هوش مصنوعی برای انسان ها جلوگیری به عمل آورد.


Larry Ellison (لری الیسون) – موسس و رییس هیئت مدیره Oracle، هفتاد و یک ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

موسس میلیاردر اوراکل بالاخره سال گذشته از مدیر عاملی این کمپانی کناره گرفت و اکنون به عنوان رییس هیئت مدیره شرکت یاد شده به فعالیت می پردازد.

ارزش اوراکل به ۳۸ میلیارد دلار می رسد و در سال جاری این شرکت تمرکز ویژه اش را روی ارائه پلتفرم های پردازش ابری قرار داده است.

آقای الیسون با ثروتی بالاتر از ۵۰ میلیارد دلار، در میان ۱۰ شخص ثروتمند جهان جای گرفته است.


تیم کوک (Tim Cook) – مدیر عامل اپل، ۵۴ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

تیم کوک اکنون رهبری شرکتی را در دست دارد که با ارزشی برابر ۶۴۵ میلیارد دلار، لقب با ارزش ترین کمپانی جهان را به دوش می کشد و با رهبری تیم کوک بود که اپل توانست سال ۲۰۱۵ را به عنوان بهترین سال مالی خود به ثبت برساند.

با تلاش های بسیار او، اپل توانست بالاخره در ماه ژوئن سرویس استریم موسیقی خود را معرفی کرده و در دسترس کاربران قرار دهد. در ماه اکتبر و پس از چند ماه، اپل اعلام کرد که همین سرویس اکنون توانسته به ۶.۵ میلیون مشترک دست پیدا کند در حالی که ۸.۵ میلیون کاربر دیگر هنوز به شکل رایگان از آن بهره می برند.

حالا آیفون ها پرطرفدارتر از همیشه شده اند و نمونه های جدید از همین تلفن هوشمند در اولین آخر هفته پس از عرضه شدن، به رقم فروش بیش از ۱۳ میلیون عدد دست یافت.

در سال جاری همچنین آقای کوک چندین بار در مورد صنعت خودروسازی و فقدان پیشرفت های تکنولوژیک در آن اظهار نظر کرده و این در حالیست که شایعات بسیاری وجود دارند که خبر از ساخته شدن یک خودروی هوشمند به دست همین شرکت می دهند.


جک ما (Jack Ma) – موسس و مدیر عامل علی بابا، ۵۱ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

وی دومین فرد ثروتمند چین است و شرکتی را تاسیس نموده که از موفق ترین ها در زمینه تجارت الکترونیک به شمار می رود. در سال ۲۰۱۴ همچنین این شرکت سهام خود را به شکل عمومی عرضه کرد که از آن به عنوان پر استقبال ترین عرضه سهام به شکل عمومی در تاریخ یاد می شود.

البته پس از عرضه شدن سهام به شکل عمومی و گذشت اندکی زمان، ارزش سهام کمپانی یاد شده تا ۲۵ درصد کاهش را تجربه کرد که البته بخشی از آن را می توان به علت رکود اقتصادی فعلی که بر چین حاکم است دانست.

در این میان ولی آقای «ما» که جمع سرمایه های شخصی اش به ۲۵.۶ میلیارد دلار می رسد، نگران نیست و اوضاع را مناسب ارزیابی می کند. او باور دارد که علی بابا می تواند به گذر چین از دوره فعلی کمک کند و در این میان اهالی کشورهای غربی بیش از اندازه نگران شرایط کنونی هستند.


سرگئی برین (Sergey Brin) – موسس و نماینده آلفابت ، ۴۲ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

لری پیج و سرگئی برین در ماه آگوست تغییر ساختار گوگل را اعلام کردند و هولدینگ جدیدی را تحت عنوان آلفابت تاسیس نمودند که گوگل صرفا یکی از زیر مجموعه های آن به شمار می رود.

در آلفابت، لری پیج به عنوان مدیر عامل و برین به عنوان نماینده ایفای نقش خواهند کرد.

آقای برین در کودکی از مسکو به ایالات متحده مهاجرت کرد و در سال ۱۹۹۵ در دانشگاه استنفورد با لری پیج آشنا شد. در آن زمان هر دو در حال تحصیل برای دریافت دکترای خود بودند و سه سال بعد با همدیگر گوگل را تاسیس کردند. گفته می شود ارزش دارایی های آقای برین اکنون به ۳۸ میلیارد دلار می رسد.


مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) – موسس و مدیر عامل فیسبوک، ۳۱ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

مدیر عامل بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان سالی پر رونق را پشت سر گذاشت. در ماه مه، این شرکت اعلام نمود که آکیلس بالاخره اولین محصول تجاری اش را در ابتدای سال آینده میلادی به فروش خواهد رساند.

چند ماه بعد فیسبوک اعلام کرد که در یک روز، بیش از ۱ میلیارد نفر در شبکه اجتماعی مورد بحث آنلاین بوده اند و به شکل روزانه در فیسبوک ۸ میلیارد ویدیو تماشا می شود. ارزش سهام فیسبوک در نوامبر ۲۰۱۵ تا ۴۰ درصد بالاتر از همین مقطع زمانی در سال گذشته بوده و همین اعداد و ارقام باعث می گردند تا دارایی های آقای زاکربرگ به ۴۷.۶ میلیارد دلار برسند.

موسس فیسبوک همچنین میلیون ها دلار از سرمایه شخصی خود را صرف امور آموزشی می کند. وی ۱۰۰ میلیون دلار به Newark کمک مالی نموده که وظیفه تامین بودجه مالی مدارس دولتی نیوجرسی را بر عهده دارد.

در روزهای گذشته بود که همچنین برایتان نوشتیم آقای زاکربرگ اعلام کرده که ۹۹ درصد از سرمایه شخصی اش را به امور خیرخواهانه اختصاص خواهد داد.


لری پیج (Larry Page) موسس و مدیر عامل آلفابت، ۴۲ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

لری پیج هم در حال پشت سر گذاشتن سالی پر از هیجان و موفقیت است. همانگونه که برایتان نوشته ایم، در ماه آگوست شرکت هولدینگی تاسیس شد به نام آلفابت و گوگل از این پس به عنوان زیر مجموعه آلفابت به کار خواهد پرداخت.

این تغییرات در ماه اکتبر نهایی و عملی شدند و تحلیلگران نیز نسبت به تغییرات تازه بسیار خوش بین هستند.

جمع دارایی های آقای پیج اکنون به ۴۲ میلیارد دلار می رسد. این در حالیست که بیشتر این درآمد از موتور جستجوی اصلی گوگل حاصل گشته و تازه زمانش رسیده تا آلفابت کم کم درآمدهایش از سایر پروژه های بزرگ نظیر خودروهای بدون راننده را به دست آورد.


جف بزوس (Jeff Bezos) – مدیر عامل آمازون، ۵۱ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

Amazon.com یک قدرت انکار ناپذیر در تجارت الکترونیک است. این وب سایت سالانه درآمدی معادل ۸۹ میلیارد دلار را به ثبت می رساند اما گاهی قادر نیست سود خالص کسب نماید. با این حال شرکت یاد شده در ماه جولای سهام داران خود را شگفت زده کرد چرا که پس از مدت ها، توانسته بود سود خالص کلانی را به دست آورد.

به همین دلیل بود که ارزش سهام آمازون بالا رفت و در این میان دارایی های شخصی آقای بزوس نیز به ۵۵ میلیارد دلار رسید و او را تبدیل به سومین شخص ثروتمند در ایالات متحده نمود. در سال جاری سرویس های تحت وب آمازون نظیر پردازش ابری توانستند سودآوری بسیار مناسبی داشته باشند.

آقای بزوس صاحب یک شرکت خصوصی به نام Blue Origin هم هست که در امر ساخت موشک و فضاپیماها فعالیت می کند و توانست در ماه گذشته اولین موشک خود را دوباره بر روی سطح زمین فرود آورد.


بیل گیتس (Bill Gates) – موسس و متولی نهاد بیل و ملیندا گیتس، ۶۰ ساله

قدرتمندترین افراد در دنیای تکنولوژی چه کسانی هستند؟

آقای گیتس در سال ۱۹۷۵ به همراه پاول آلن مایکروسافت را تاسیس کرد؛ شرکتی که جدا از فراز و فرودهای بسیاری که داشته، هنوز هم به عنوان بزرگ ترین شرکت نرم افزاری جهان به کار مشغول است و باعث تبدیل شدن آقای گیتس به ثروتمندترین فرد جهان هم شده.

خالص دارایی هایش اکنون به ۸۷.۳ میلیارد دلار می رسد و هنوز هم یک صندلی در هیئت مدیره مایکروسافت برایش کنار گذاشته می شود، اگرچه این صندلی بیشتر اوقات خالی می ماند و کمتر پیش می آید که این روزها آقای گیتس در ردموند حضور به هم رساند.

در حال حاضر وی تمرکز ویژه اش را بر روی اهدای ثروتش به خیریه از طریق موسسه شخصی خود قرار داده و با همسرش، ملیندا تصمیم به انجام همین کار دارد. وی در سال ۲۰۰۰ و پس از مطالعه برخی مقالات در مورد بیماری های قابل درمانی که موجب مرگ میلیون ها کودک در سراسر جهان می شوند، به همراه همسرش تصمیم به تاسیس سازمان و نهاد خیریه خود گرفت.

از آن زمان تا کنون بنیاد گیتس بیش از ۳۴.۵ میلیارد دلار هزینه را برای مقابله با بیماری هایی نظیر مالاریا، ایدز و بیماری های کشنده دیگر صرف کرده است.

Check Also

دموی فناوری جدیدی به نام هولوپورتیشن

با مرور امکانات ارتباطی کنونی ما، فراگیر شدن اینترنت و سرویس‌های پیامرسانی، گاهی نقبی به …