سعدی در اپرا…

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، اپرای عروسکی «سعدی» مجوز اجرا گرفت و این اثر از 6 اردیبهشت ماه در تهران به صحنه می‌رود.

بهروز غریب‌پور طراح و کارگردان این اثر نمایشی با تایید این خبر به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: در حال حاضر سفر شیراز گروه به تعویق افتاده است اما قطعا اپرای عروسکی «سعدی» در این شهر به صحنه می‌رود.

او اضافه کرد: در روزهای اخیر چندین جلسه با آقای شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی داشتیم و با حمایت و همت فوق العاده او و همراهی آقایان جمالی و مرادخانی مدیر بنیاد رودکی و معاون هنری ارشاد، خوشبختانه مشکلات حل شد و تعهدات مالی هم انجام شد.

غریب‌پور با ابراز خرسندی از حل مشکل اجرای اپرای عروسکی سعدی اضافه کرد: با نهایت مساعدت دوستان شرایطی فراهم شد که این اثر که 85 نفر به مدت یک سال برای آن کار مداوم داشته‌اند از روز 6 اردیبهشت ماه در تالار فردوسی تهران به صحنه برود.

او تاکید کرد: این اثر بعد از اجرا در تهران با فاصله اندکی در شیراز نیز اجرا خواهد داشت اما طبیعی است ابتدا باید تعهد اجرای‌مان در تهران را انجام بدهیم و بعد سفر شیراز را به نتیجه برسانیم.

غریب‌پور همچنین از رایزنی‌هایی با بخش خصوصی برای اجرای این اثر در اروپا خبر داد و به ایسنا گفت: این گفت‌وگوها در حال انجام است اما هنوز جزئیاتش مشخص نیست، ممکن است این اثر تور اروپا داشته باشد یا اینکه در یکی از کشورهای اروپایی به صحنه برود.

این کارگردان که حدود 3 سال برای خلق اپرای عروسکی سعدی تلاش کرده اظهار امیدواری کرد که این اثر مورد استقبال تماشاگران قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، اپرای عروسکی سعدی با طراحی و کارگردانی بهروز غریب پور با آهنگ سازی امیر بهزاد و آواگرانی همچون محمد معتمدی ، سحر محمدی ، روشنگ کی‌منش ، علی زند وکیلی ، مهرزاد ناصحی و … به صحنه می‌رود.

این اثر کاری از گروه تئاتر عروسکی «آران» است و ابتدا قرار بود این نمایش در روز بزرگداشت سعدی اول اردیبهشت ماه در شیراز اجرا بشود اما به دلیل عدم صدور مجوز، سفر شیراز به تعویق افتاد.

Check Also

راه های جاودانه کردن فرش دستباف

فرش دستباف یکی از صنایع یا بهتر است بگوییم، هنرهای ایرانی است که آوازه آن …