رونمایی از یک سدان و یک هاچ‌بک توسط کیا

سدان سدان3333

شرکت کیا از دو اتومبیل جدید در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد؛ یک سدان و یک هاچ‌بک.

مدل ۲۰۱۷ سدان فورته (Forte) و هاچ‌بک فورته ۵ (Forte5) در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشته شدند.

هر دو اتومبیل تغییراتی ظاهری دارند؛ اما هاچ‌بک بیشترین تغییر ظاهری را داشته است. فورته ۵ که از زبان طراحی جدید کیا بهره می‌برد، نسخه عریض‌تری از گریل تایگر نوز کیا را دارد و تغییراتی روی سپر جلو و طراحی چراغ‌های دراز جلو نیز اعمال شده است.

همچنین یک جعبه‌دنده دو کلاچی ۷ سرعتی در فورته ۵ به کار گرفته شده که در کنار موتور ۱٫۶ لیتری توربوی این اتومبیل خودنمایی می‌کند. آمار و ارقام مربوط به توان و مصرف سوخت هنوز منتشر نشده‌اند؛ اما این موتور ۱٫۶ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری که در مدل ۲۰۱۶ اپتیما نیز وجود دارد. در نتیجه می‌توان این آمار و ارقام را تا حدودی حدس زد. یک موتور ۲٫۰ لیتری ۴ سیلندر با دمش طبیعی به صورت استاندارد در این هاچ‌بک ارائه می‌شود که به همراه یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی یا اتوماتیک به کار گرفته شده است.

علاوه بر ظاهر جدید، مهم‌ترین تغییر مدل ۲۰۱۷ فورته ۵ از نظر فناوری است. هم اندروید اتو و هم کارپلی با سیستم اینفوتینمنت این اتومبیل که از یک صفحه‌نمایش لمسی و ۷ اینچی بهره می‌برد، سازگار هستند. البته ابتدا سیستم‌های اندرویدی و مدتی بعد کارپلی ارائه خواهد شد. همچنین این هاچ‌بک یک سری قابلیت‌های جدید برای کمک به راننده دارد، از جمله هشدار ترافیک در تقاطع در عقب و شناسایی نقطه کور به همراه دستیار تغییر لاین.

اگر سدان چهار در فورته را ترجیح می‌دهید، باید بگوییم این سدان نیز همانند هاچ‌بک فورته ۵ از کارپلی، اندروید اتو و یک سری قابلیت‌های دیگر بهره می‌برد؛ اما از فناوری‌های نور مورب پویا، ترمز اتوماتیک اورژانسی، هشدار تصادف در جلو، هشدار تغییر لاین و دستیار حفظ لاین نیز برخوردار است.

از نظر عملکردی، سدان فورته از یک موتور ۲٫۰ لیتری بهره می‌برد که یا با یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی یا با یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی اتوماتیک ارائه خواهد شد. تیپ EX این سدان از یک موتور قدرتمند ۲٫۰ لیتری بهره می‌برد؛ اما هنوز توان خروجی آن منتشر نشده است.

 

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …