روشی شگفت‌انگیز برای تسکین استرس و اضطراب

اکواری2م

افرادی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، به شدت به روشی برای تسکین استرس نیاز دارند. با ما همراه باشید تا روشی جالب و جذاب برای مدیریت استرس به شما معرفی کنیم.

اختلالات مربوط به استرس در میان علل عمده مرگ‌ومیر جای دارند و همه ما از عوارض استرس در عذابیم، فرقی ندارد سردرد و خستگی خفیف باشد یا بی‌خوابی یا مشکلات جدی‌تری مانند بیماری‌های کرونر قلب، فشارخون بالا، حملات قلبی، اختلالات اضطراب و عدم تعادل‌های روانی دیگر، این‌ها همه ناشی از استرس هستند.

تعطیل کردن کار برای مدتی کوتاه و تعامل با حیوانات خانگی یا ارتباط با طبیعت آرامش‌بخش‌ترین روش برای فرار از استرس و کارهای طاقت‌فرسای زندگی روزمره است. حیوانات خانگی همچون گربه، سگ و دیگر پستانداران به مراقبت بیشتر و دقیق‌تری نیاز دارند؛ اما آکواریوم‌ها به کمترین سطح نگهداری نیاز دارند و به شما کمک می‌کنند به میزان زیادی آرامش پیدا کنید. آکواریوم به افرادی که به دنبال آرامش هستند؛ اما نمی‌توانند هزینه‌های مربوط به حیوانات خانگی دیگر را بپردازند یا زمان این کار را ندارند، کمک می‌کند. علاوه بر این، آکواریوم‌ گزینه بسیار خوبی است و حتی افرادی که دچار اختلالات تنفسی مزمن مانند آسم هستند، می‌توانند به جای حیوانات خانگی از آکواریوم بهره ببرند.

آکواریوم وسیله‌ای ایده‌آل برای ایجاد یک محیط آرام، تسکین‌دهنده و ژرف‌اندیشانه است و به شما اجازه می‌دهد با طبیعت ارتباط برقرار کرده و آرامش پیدا کنید. شما می‌توانید از آکواریوم در محل کار یا خانه خود استفاده کنید. تعجبی ندارد که بیشتر کلینیک‌های پزشکان و بسیاری از کسب‌وکارها در اتاق انتظار یا ملک خود از آکواریوم بهره می‌برند. تماشای ماهی‌ها هم سرگرم‌کننده است و هم به شما کمک می‌کند آرامش بیابید و ذهن خود را پاک کنید. تماشای ماهی‌ها گذر زمان را نیز کند می‌کند.

در اینجا به نتایج تحقیقاتی اشاره خواهیم کرد که از ایده استفاده از آکواریوم برای دستیابی به آرامش حمایت می‌کنند. تحقیقات به وضوح نشان دادند افرادی که حیوان خانگی دارند، پس از بروز حملات قلبی و ابتلا به کلسترول بالا عمر درازتری دارند. همچنین نگهداری از یک حیوان خانگی برای افرادی که دچار حمله هستند، مفید واقع می‌شود؛ زیرا بسیاری از حیوانات خانگی می‌توانند چنین حملاتی را هشدار دهند یا پیش‌بینی کنند. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد تماشای ماهی‌ها در آکواریوم دارای تأثیرات درمانی است که مهم‌ترین آن‌ها کاهش میزان چشمگیر فشارخون، گرفتگی عضلات و ضربان قلب است. اگر با هیپنوتیزم درمانی آشنا هستید، می‌دانید که امروزه این روش به عنوان مؤثرترین شکل روان‌درمانی در نظر گرفته می‌شود. تحقیقات نشان دادند تماشای آکواریوم به اندازه هیپنوتیزم درمانی در مقابله با اضطراب و کاهش آن مؤثر است.

طبق یک تحقیق که در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه پوردو (Purdue) صورت گرفته، قرار دادن محفظه آبی که ماهی‌های رنگ روشن در آن وجود دارد، در خانه و جلوی چشم، رفتار مختل‌کننده بیماران مبتلا به آلزایمر را محدود و کنترل می‌کند. کودکانی که دچار اختلالاتی مانند بیش‌فعالی یا کمبود توجه هستند نیز می‌توانند از حضور آکواریوم بهره ببرند.

 

Check Also

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

  عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما …