روزنامه‌های تهران: تداوم انتقاد از قانون محدودیت ویزا.

روزنامه‌های تهران: تداوم انتقاد از قانون محدودیت ویزا

بی‌بی‌سی
24 دسامبر 2015 – 03 دی 1394
هم‌رسانی
تازه‌ترین رویدادهای انتخاباتی در صفحه اول روزنامه‌های پایتخت، امروز پنجشنبه سوم دی ۱۳۹۴، منعکس شده است اما همچنان قانون محدودیت ویزای آمریکا و حضور وزیر امور خارجه در برنامه ورزشی نود از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث است.
دفاع از حقوق ایران و ایرانی
اردشیر زارعی قنواتی در سرمقاله روزنامه شرق نوشته که تصویب طرح تازه کنگره آمریکا در باره الزام صدور ویزا برای شهروندان چهار کشور از جمله ایران با موجی از مخالفت در داخل کشور روبه‌رو شده است. روز گذشته وزیر امور خارجه هم صراحتا اجرای این طرح را با شرایط فعلی، ناقض برجام خواند.
به اعتقاد نویسنده آقای روحانی و ظریف می‌توانند با ادامه موضع‌گیری و ارسال نامه‌های رسمی به همتایان خود در واشنگتن و همچنین با ایجاد هماهنگی با گروه اروپایی دخیل در این طرح یک اهرم فشار قدرتمند را در مقابل این طرح موجب شوند و به حتم باید بدانند که از طرف نهادهای حقوق بشری و مدنی هم حمایت خواهند شد.
آقای قنواتی در پایان سرمقاله روزنامه شرق با استناد به نامه رسمی جان کری نوشته که دستگاه دیپلماسی کشور یا حتی نهاد ریاست جمهوری می‌توانند رسما درخواست تجدیدنظر حقوقی در آن بخش از طرحی که اکنون به قانون تبدیل شده است را با توجه به مفاد توافق برجام مطرح کرده و ضمانت‌های حقوقی لازم جهت حفظ منافع ملی و حقوق اتباع ایرانی داخل و خارج از کشور را کسب کنند.

بی‌بی‌سی

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …