رنگ‌ها چه تأثیری بر روی شما دارند؟

رنگها8888

احتمالاً متعجب می‌شوید اگر بگوییم برخی رنگ‌ها بر روی فشارخون، سوخت‌وساز و حتی فشار چشم تأثیر دارند.
انسان‌ها بین رنگ‌ها و احساسات ارتباط برقرار می‌کنند. در نتیجه رنگ لباسی که می‌پوشید با تأثیری که بر روی دیگران می‌گذارید، ارتباط مستقیم دارد.
آیا تاکنون به این موضوع توجه کرده‌اید که چگونه برخی احساسات را با برخی رنگ‌ها توصیف می‌کنیم؛ به عنوان مثال رنگ قرمز را نشانه عصبانیت می‌دانیم. بی‌شک رنگ بر روی روحیه افراد تأثیر دارد. پس به این سؤال می‌رسیم که چگونه رنگ‌ها بر روی احساسات ما تأثیر می‌گذارند؟ چند دلیل وجود دارد و احتمالاً متعجب می‌شوید اگر بگوییم برخی رنگ‌ها بر روی فشارخون، سوخت‌وساز و حتی فشار چشم تأثیر دارند.قرمز
رنگ قرمز باعث ایجاد ترس، عصبانیت و شهوت می‌شود.آبی
رنگ آبی آرامش‌بخش است. اگر پس از یک روز پراسترس به دنبال آرامش و استراحت هستید، لباس آبی رنگ بپوشید. طبق گفته محققان، تأثیر روانی آبی دقیقاً برعکس رنگ قرمز است و فشارخون را کاهش می‌دهد. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید چرا زمانی که به آسمان یا اقیانوس نگاه می‌کنید، احساس آرامش می‌کنید؟ زیرا آبی رنگ آرامی است. رنگ آبی با موثقیت، قدرت و قابلیت اعتماد ارتباط دارد.

سبز
زمانی که کلمه سبز را می‌شنوید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، چیست؟ احتمالاً طبیعت. رنگ سبز با طبیعت ارتباط نزدیکی دارد و به شما آرامش می‌دهد. علاوه بر این تمام افراد می‌توانند لباسی به رنگ سبز بپوشند؛ زیرا رنگ سبز با همه پوست‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

نارنجی
نارنجی رنگ قرمز جدید است. اگر نمی‌خواهید قرمز بپوشید، می‌توانید نارنجی را امتحان کنید. نارنجی محرک اشتیاق و خلاقیت است. هیچ چیزی نمی‌تواند بهتر از رنگ نارنجی نماد سرزندگی و پایداری باشد.

سیاه
اگر می‌خواهید لاغرتر به نظر برسید، یک لباس سیاه رنگ بپوشید.

 

Check Also

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

  عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما …