دعوت یک روبات از پرافتخارترین موتور‌سوار جهان

ربا2ت

 روبات موتورسیکلت‌سوار شرکت یاماها از پرافتخارترین موتورسوار جهان یعنی والنتینی روسی دعوت کرده تا در یک پیست با یکدیگر به رقابت بپردازند.
قابل‌توجه موتورسوارانی که در مسابقات شرکت می‌کنند، شرکت یاماها یک روبات انسان‌نمای جدید ساخته که برای تقلید از تمام حرکات انسان‌ها به هنگام سوار شدن به موتورسیکلت طراحی شده است. این روبات که موتوبات (Motobot) نام دارد، باید دستگیره گاز را بپیچاند تا سرعت موتور افزایش یابد. اگرچه این روبات هنوز برای ورود به مسابقات و رقابت با انسان‌ها آمادگی ندارد؛ اما یاماها امیدوار است موتوبات در آینده بتواند با سرعتی بیش از ۱۲۰ مایل در ساعت در پیست مسابقه حرکت کند. فعلاً موتوبات با موتورهای آموزشی تمرین می‌کند تا بتواند تعادل خود را حفظ کند و به هنگام پیچیدن واژگون نشود.در حال حاضر موتوبات بیشتر به عنوان یک روبات مختص ایمنی محسوب می‌شود تا روبات مختص مسابقه؛ زیرا این روبات طوری طراحی شده که تمام فرآیندهای فیزیکی و بیولوژیکی موتورسوار انسان را روی یک موتور استاندارد مختص مسابقه تقلید کند. شرکت یاماها امیدوار است موتوبات به پیگیری پروتوکول‌های ایمنی و سیستم‌های پشتیبانی برای ارائه موتورهای جدید و قابلیت‌های قدرتمند کمک کند.

موتوبات مجهز به ۶ محرک است که به او اجازه می‌دهد موتور را بسیار شبیه موتورسوار انسان هدایت کند. این روبات باید فرمان و دستگیره گاز، ترمزهای عقب و جلو، کلاچ و پدال تغییر دنده را به طور خودکار کنترل کند. موتوبات علاوه بر ظاهر انسانی، از یک سیستم داخلی مختص تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برخوردار است که اطلاعات دریافتی از حسگرهای روی روبات و موتور را پردازش می‌کند. موتوبات با کمک این اطلاعات می‌تواند متناسب با سرعت، عملکرد موتور و شرایط متغیر جاده مقابل حرکت کند.

برنامه‌های درازمدت یاماها برای موتوبات نشان می‌دهد که نسخه‌های جدید این روبات مجهز به قابلیت‌های یادگیری ماشینی خواهند بود. موتوبات با کمک یک سیستم هوش مصنوعی می‌تواند پیست‌های مسابقه پیچیده‌تر را طی کند و عملکرد خود را به عنوان یک حریف واقعی بهبود بخشد. قابلیت یادگیری ماشینی به موتوبات اجازه می‌دهد تصمیمات خودکاری مبتنی بر شرایط موتورسواران دیگر و جاده اتخاذ کند.

اگرچه فعلاً شرکت یاماها بر روی قابلیت‌های ایمنی و چشم‌انداز این روبات متمرکز است؛ اما به روح رقابت‌پذیر موتوبات نیز افتخار می‌کند. این شرکت از والنتینی روسی (Valentini Rossi) درخواست کرده در آگهی تبلیغاتی این شرکت حضور داشته باشد و امیدوار است مهارت‌های موتوبات را در مسابقه‌ای رودررو با این موتورسوار پرافتخار به اثبات برساند.

 فوت و فن

Check Also

Subway Surfers، یکی از محبوب ترین بازی های سبک دویدنی

بعضی از بازی‌های به قدری معروفند که شاید نیاز به هیچ معرفی نداشته باشند. Subway …