در مورد کمپانی آدیداس چه می دانید

آدیداس22

تاریخچه:
موفقیت شرکت آدیداس مدیون تفکر مؤسس این کمپانی است. آدولف آدی داسلر «Adolf Adi Dassler» عضو نیروی ارتش در جنگ جهانی اول بود. پس از اتمام جنگ، تولید کفش را با وجود مواد اولیه کم و با ذهنیت تولید بهترین و مناسب‌ترین کفش‌ها برای ورزشکاران آغاز کرد.
برای دست‌یابی به این ذهنیت 3 ویژگی را در نظر گرفت:
ـ تولید بهترین کفش‌ها برای کاربردهای ورزشی
ـ محافظت از ورزشکاران در برابر آسیب دیدگی
ـ تولید کفش‌هایی مقاوم که در شرایط سخت استحکام خود را حفظ کنند.
the-adidas-company
او همچنین برای محصولات خود که در آن زمان فقط کفش های ورزشی بودند، لوگویی را طراحی کرد. شرکت آدیداس و لوگوی آن در سال 1948 به ثبت رسیدند. چندی بعد او به فکر گسترش شرکت خود افتاد و همچنین محصولات خود را فقط به ارایه کفش ورزشی احاطه نکرد. لباسها و گرمکن های ورزشی نیز به محصولات آدیداس اضافه شدند. سپس آدیداس تجهیزات ورزشی مانند توپ و راکت نیز تولید کردبا گسترش محصولات آدیداس، آدولف داسلر علامت جدیدی برای شرکت و محصولات خود انتخاب کرد. این علامت از شکل کلی کفش گرفته شده بود. علامت جدید دارای سه نوار – از کوتاه به بلند – بود. چون آدولف نام آدیداس را از کلمه اول نام کوچک و سه کلمه نام بزرگ خود برگزیده بود، پس انتخاب تعداد سه نوار نیز همین ایده را برای او همراه داشت

آدی داسلر سعی کرد که از طراحان باسلیقه و حرفه ای لباس استفاده کند. کیفیت و زیبایی همیشه شعار او و همکارانش بود

در سال 1972 آدی و همکارانش به این نتیجه رسیدند که تغییری را در لوگوی آدیداس انجام دهند. چون همان سال مسابقات المپیک در شهر مونیخ برگزار می شد، آنها از المپیک ایده گرفتند. در این لوگوی جدید سه برگ – که نشانه سه قاره شرکت کننده در المپیک بود – در کنار هم قرار گرفتند. سه خط نیز در پایین این برگها عبور می کرد

the-adidas-company2یک سال بعد آدیداس علامت خود و آرم سه نوار را ثبت بین المللی کرد. آدولف داسلر در سن 78 سالگی یعنی در سال 1978 درگذشت و سهام این شرکت برای پسر و خانواده اش ماند. اما در سال1989 خانواده داسلر از شرکت بیرون رفتند و آدیداس به شرکت “سهامی عام” تبدیل شد

شرکت آدیداس هم اکنون محصولات خود را در دو دسته اصلی تخصصی (Performance) و غیرتخصصی (Originals) عرضه می‌کند. البته فراموش نکنید که گستره این محصولات به تولید ساعت، عینک آفتابی، محصولات بهداشتی ـ ورزشی شامل: اسپری، عطر و … و انواع تجهیزات ورزشی، حتی تجهیزات بدنسازی رسیده است. در سال 2012 کمپانی آدیداس توانست فروشی معادل 140883 میلیارد یورو در جهان داشته باشد که سهم هر قاره به شرح زیر بوده است:
55% اروپا، 26% آمریکا، 6% چین، 13% در بقیه نقاط آسیا و آفریقا.
محصولات تخصصی (Performance): 
آدیداس تلاش می‌کند در ورزش‌های تخصصی با بالا بردن سرعت، قدرت و آرامش ورزشکاران عملکرد آن‌ها را بهبود بخشد. این شرکت در زمینه ورزشهایی مانند فوتبال، بسکتبال، دومیدانی، هنرهای رزمی، کشتی، بوکس، شنا، تنیس، گلف و غیره، محصولات تخصصی متنوعی با کیفیت و استانداردهای معتبر جهانی برای سطوح مختلف ورزشکاران تولید و ارائه می‌کند.
محصولات غیرتخصصی (Originals):
شامل کفش، لباس، کیف و غیره برای استفاده روزمره است. این محصولات مدل‌های مختلفی دارند. مانند: adidas SLVR، Porsche Design Sport، NEO، Y-3 و …
معرفی چند نام تجاری (برند) زیرمجموعه آدیداس:
(Five Ten):
Five Ten را با عنوان تجاری شجاع (Brave) می‌شناسند. این نام تجاری با سابقه بیست و پنج ساله، پیشرو در تولید کفش‌های تخصصی ورزش‌های متهورانه است که اصطکاک زیادی برای سرآشیبی‌های کوهستان، مسابقات دوچرخه‌سواری در کوهستان و صخره‌نوردی دارند. همچنین لباس قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان و لباس خفاشی مخصوص پرواز و … را تولید می‌کند.
ریبوک (Reebok):
یک نام تجاری (برند) ورزشی بین‌المللی آمریکایی الاصل است که رویکردی روشن را برای تبدیل شدن به یک نام تجاری پیشرو در ورزش زیبایی اندام جهان دنبال می‌کند.

تیلورمید (Taylormade):

معتبرترین نام تجاری (برند) راه‌اندازی تورهای جهانی گلف است. این نام تجاری به صورت تخصصی در زمینه محصولات چوبی ـ فلزی و ترکیبی گلف فعالیت می‌کند و نوآوری زیادی در این زمینه داشته است.
آدیداس گلف:
تخصصی‌ترین کفش‌ها و لباس‌های گلف را ارائه می‌دهد.
راک پورت (Rockport):
در سال 1996 بر اساس ایده‌ای برای ساخت و تولید کفش‌های مد روز (fashion) راحت و بر اساس آخرین تکنولوژی کفش‌های ورزشی دنیا راه‌اندازی شد.
CCM:
این نام تجاری (برند) معتبر در زمینه تولید لباس و تجهیزات حرفه‌ای هاکی فعالیت می‌کند.

Check Also

آیا می دانید معنی کلمه سامسونگ چیست؟!

  مطمئنا شما هم تا به حال به معنای نام کمپانی بزرگ کره ای «سامسونگ» …