«خداحافظ بیست و پنج سالگی

 

 "کافه سینما" در آستانه انتشار آلبوم جدید ادل

زمان زیادی تا عرضه آلبوم جدید ادل باقی نمانده است. پیش از این که آلبوم جدید ضبط شود بیش از صد هزار کپی از آن در سایت آمازون توسط مردم انگلستان سفارش داده شده است.

بیش از سه سال است که مردم دنیا و طرفداران موسیقی در انتظار شنیدن ترانه‌های آلبوم جدید ادل هستند، حتی در سال 2011 و 2012 که آلبوم 21 او بر چارت‌های موسیقی مختلف دنیا حکومت می‌کرد. در حالی که به زمان انتشار این آلبوم نزدیک می‌شویم لازم است نکاتی را درباره این آلبوم بدانیم:

“خداحافظ بیست و پنج سالگی. تو را آخر سال می‌بینم.” اینها را ادل در سال گذشته در توئیتی نوشت و باعث شد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر نام آلبوم شدت بگیرد و خیلی‌ها معتقد بودند اسم این آلبوم 25 خواهد بود. مسئولان ارشد کمپانی XL به سرعت این خبر را انکار کردند و در آوریل امسال ایمیل‌های محرمانه شرکت سونی منتشر شد و فاش ساخت که این آلبوم قرار بود در انتهای سال 2014 عرضه شود ولی به درخواست ادل به زمان دیگری موکول شد.

رایان تدر عضو گروه One Republic که در آلبوم قبلی ادل ودر ترانه Rumor Has It با او همکاری داشته است در مصاحبه ای گفت: “او آلبوم را هر زمانی که بخواهد عرضه می‌کند و تنها کسی که می‌تواند به او فشار بیاورد که زودتر آلبوم را به پایان برساند خود او است و هر وقت زمان مناسبش برسد او این کار را خواهد کرد.”

آخرین گزارش‌ها از سایت بیلبورد حاکی از آن است که این آلبوم در نوامبر امسال عرضه خواهد شد ولی بنا به ادعای سایت بسیار معتبر Music Week ممکن است این آلبوم حتی زودتر از این تاریخ و در ماه سپتامبر عرضه شود. به همین دلیل خیلی از خوانندگان بزرگ که می‌دانند هیچ شانسی برای رقابت با ادل ندارند از کمپانی‌های خود خواسته‌اند تا انتشار آلبوم‌شان را به عقب بیندازند تا زیر سایه ادل قرار نگیرند.

ناوتی بوی تهیه‌کننده بریتانیایی در گفتگویی در همین زمینه گفت: “آلبوم ادل در ماه سپتامبر عرضه می‌شود و کمپانی‌ها زمان خود را با این تاریخ تنظیم کرده‌اند چون می‌دانند او کاملا بر چارت‌های موسیقی سراسر دنیا احاطه خواهد داشت. بنابراین آلبوم امیلی (سانده) در سال بعد منتشر خواهد شد.”

فارل ویلیامز که گفته می‌شود در این آلبوم با ادل همکاری داشته است او را نویسنده‌ای ماهر می‌خواند و از این که به علت تعهدات خانوادگی ادل و مادر بودنش نتوانسته زمان بیشتری را با او در استودیو بگذراند اظهار تاسف کرده است.

همچنین رایان تدر هم در همین زمینه می‌گوید: “من بسیاری از ترانه‌های آلبوم جدید او را شنیده‌ام و او مجموعه‌ای از ترانه‌های فوق‌العاده بی‌نظیر را ضبط کرده و حالا نوبت اوست تا از میان آنها یک مجموعه را برای آلبوم جدیدش انتخاب کند. من با شنیدن هر کدام از این ترانه‌ها دیوانه می‌شوم. آنها بی‌نظیر هستند. من خیلی هیجان زده‌ام.”

دایان وارن نویسنده اسطوره‌ای هم از هیجان‌زده بودن خود نسبت به ترانه‌ها و آلبوم جدید ادل می‌گوید و اینکه در چند ترانه آلبوم جدید با او کار کرده است و پل اپورث که در ترانه برنده جایزه گرمی با عنوان Rolling In The Deep و همچنین ساند ترک مجموعه جیمز باند با نام Skyfall و در ترانه‌ای با همین عنوان که آن هم موفق به کسب جایزه گرمی شد با ادل همکاری کرده است در مورد همکاریش در آلبوم جدید بسیار محتاطانه حرف می‌زند و اطلاعات زیادی نمی‌دهد. همچنین دنجر موس، مکس مارتین، جیمز فورد، فیل کالینز و امیل هینی از دیگر بزرگانی هستند که اخباری از همکاری آنها با ادل در آلبوم جدیدش به گوش می‌رسد.

در کنار این موارد از دیگر شایعه‌هایی که در اطراف این آلبوم به گوش می‌رسد خواندن یک ترانه دو صدایی از ادل و یک هنرمند دیگر است و با توجه به این که پاپاراتزی‌ها او و بیانسه را در حال رفتن به استودیو در سال 2013 دیده‌اند این گمانه‌زنی تقویت می‌شود به خصوص وقتی بدانیم که آنها دوستان بسیار نزدیکی هستند.

لیدی گاگا هم در توئیتی نوشت: “هیچ چیز به اندازه گذراندن یک بعدازظهر چهارشنبه با ادل زیبا نیست.” بنابراین او هم در این لیست قرار می‌گیرد هرچند شانس بیانسه بسیار بیشتر است.

از دیگر گمانه‌زنی‌های مربوط به آلبوم می‌توان به مصاحبه او در سال 2011 اشاره کرد که در آن تلویحا اشاره کرد که در آلبوم بعدیش خبری از پروداکشن عظیم نیست و دوست دارد همه ترانه‌ها به صورت آکوستیک و همراه با پیانو ضبط شود: “من می‌خواهم آن را به روش خودم بنویسم، تولید کنم و بخوانم و بنابراین تولید این آلبوم بسیار زمان بر خواهد بود. من پنج ترانه را آماده کرده‌ام که یکی از آنها ریتم تندی دارد و در مورد قدرت زنان و ادای احترام به زنان سراسر جهان نوشته شده است.”

کلی کلارکسون دوست نزدیک ادل در اظهار نظری تازه بر این نکته تاکید کرده که بر طبق شنیده‌هایش آلبوم بعدی ادل متاثر از موسیقی کانتری خواهد بود.

همچنین نباید از این آلبوم انتظار داشت تا روایت عشق شکست خورده ادل را بیان کند. موردی که به شدت در آلبوم قبلی ادل به چشم می‌خورد و به گفته خودش کل البوم 21 درباره فرجام تلخی رابطه با مردی بود که هیچگاه نامش را اعلام نکرد و ترانه‌هایی مانند Someone Like You به وضوح تائیدی بر دل شکستگی ادل در یک رابطه عاطفی بودند. ولی حالا او ازدواج کرده است و صاحب فرزند شده است و بسیار خوشحال به نظر می‌رسد. بنابراین نباید انتظار ترانه‌هایی ناراحت کننده یا مطالبی درباره شکست در رابطه قبلی‌اش را داشت.

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که هنوز خبری رسمی از زمان انتشار این آلبوم منتشر نشده است ولی تمام کسانی که به نحوی با ادل در ارتباط بوده‌اند بر این مطلب صحه گذاشته‌اند که دنیا بار دیگر باید خود را برای شنیدن یک آلبوم استثنایی از خواننده‌ای فوق‌العاده خاص و بزرگ آماده کند. آخرین کسی که در این مورد مصاحبه کرده اد شیران است که گفته هنوز هیچ ترانه‌ای از آلبوم جدید ادل را نشنیده است ولی هر کسی را که می‌شناسد و با ادل در این البوم کار کرده است به او گفته که این آلبوم خارق‌العاده است.

بعضی از ترانه‌های احتمالی آلبوم:

Never Tear US Apart
Saviour
Water and a Flame
Haunted Skies
Wiating for You

Run Away

Devil On My Shoulder

 

Check Also

خواننده سابق گروه “اویسیس” آلبوم جدیدش را پخش می‌کند

نوئل گلگر، گیتاریست و خواننده سابق گروه اسطوره‌ای اویسیس از مراحل ضبط آلبوم جدیدش و …