حملات پاریس قیمت طلا را افزایش داد

ط2لا
 به دلیل حملات تروریستی سه روز گذشته در پاریس، سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری در طلا را امن یافتند و به این دلیل قیمت فلز زرد امروز در بازارهای جهانی بیش از 10 دلار افزایش یافت.
امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش ا 10 دلار و 30 سنت افزایش یافت و هر اونس از این فلز گران‌قیمت به 1094 دلار و 20 سنت معامله شد. قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت 1091 دلار و 70 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1095 دلار و 30 سنت خرید و فروش شد.
قیمت این فلز زرد امروز در بازارهای جهانی نسبت به یک ماه گذشته 83.5 دلار و نسبت به یک سال گذشته 94 دلار و 30 سنت با کاهش همراه شد.
به گزارش رویترز دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی حملات تروریستی سه روز پیش پاریس بود که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر شد. بعد از آن سرمایه‌گذاران احساس کردند که سرمایه‌گذاری روی فلز زرد اطمینان بیشتری دارد.
در جریان سلسله اقدامات تروریستی که از شامگاه 13 نوامبر (22 آبان) تا ساعات اولیه صبح 14 نوامبر (23 آبان) در پاریس رخ داد، دست کم 153 تن (از جمله عاملان حملات) کشته شده و بیش از 200 نفر مجروح شدند.
پیش از این با چراغ سبز فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره در این کشور در ماه دسامبر قیمت طلا 12 جلسه کاهش داشت که حمله تروریستی پاریس به این روند کاهش طلا پایان داد و دوباره قیمت طلا روند افزایشی به خود گرفت.
به گزارش رویترز در نشست جی 20 که از روز گذشته در آنتالیای ترکیه آغاز شده است اوباما اعلام کرد با تروریستی‌های داعش باید مقابله کرد و اطمینان داده است با همکاری سایر کشورها این تروریست‌ها دیگر قادر به فعالیت نخواهند بود همچنین اتحادیه اروپا از روسیه درخواست کرده است برای مقابله با تروریست‌های داعش ادامه دهد.
روسیه در یک ماه گذشته اقداماتی را برای مقابله با فعالیت‌های داعش در سوریه انجام داده و پیشرفت‌های خوبی داشته است.
بازارهای جهانی طی دو روز گذشته تعطیل بود و امروز اولین روز کاری هفته بعد از اقدامات تروریستی در پاریس است.

Check Also

نوسان قیمت ارز و سکه؛ بازار ایران به خروج بریتانیا از اتحادیه واکنش نشان داد

کارمند یک صرافی در تهران در حال شمارش اسکناس های دلار آمریکا – ۵ آوریل …