جیمز باند در فیلم «شبح»

 

جیمزبا2ند

به لطف نسخه‌های DVDSCR احتمالا، بسیاری از شماها حالا تازه‌ترین فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند یاSpectre را دیده‌اید.

راست‌اش در مقام مقایسه با دیگر فیلم‌های جیمز باند، فیلم شبح یا Spectre، فیلم خوبی نبود. اما اگر به دنبال وقت‌گذرانی صرف هستید، شاید فیلم چندان هم برایتان نامناسب باشد.

اما سؤال جالبی که می‌توان طرح کرد این است که اگر کسی جو زده شود و بخواهد سر و وضعی شبیه جیمز باند به هم بزند، چقدر باید خرج کند؟

– جیمز باند در این فیلم یک خودروی آستون مارتین مدل DB10  دارد که هنوز عرضه عمومی نشده، با این حال شما می‌توانید، نسخه جیمز باند DB9 GT را بخرید. هزینه این خرید، ۲۵۳ هزار دلار می‌شود.

2015-12-31_21-09-07

– جیمز باند در این فیلم ۵ شب را در کوه‌های آلپ و ۵ شب را در مکزیک سر می‌کند، این سفر برای شما حدود ۲۱۰۰ دلار هزینه دربرخواهد داشت. البته اینکه بخواهید پرواز «فرست کلس» داشته باشید و در هتل‌های مجلل اقامت کنید، مطمئنا بر هزینه شما خواهد افزود، اما ما هزینه یک سفر اقتصادی را در نظر می‌گیریم! شما هم که مطئنا به نوشیدنی‌های گران به سبک جیمز باند اصلا علاقه ندارید!

-اما کفش و لباس‌های جیمز باند هم اصلا چیزهای معمولی نیستند. اینها طراحی شده توسط «تام فورد» هستند و اگر می‌خواهید به سبک باند لباس بپوشید، باید ۳۸۲۰ دلار کنار بگذارید.

– اما شاید واقع‌گرایانه‌ترین خریدی که برای بیشتر شما واقعا ممکن باشد و تخیلی نباشد، خرید یک دستگاه گوشی Xperia Z5 است که حدود ۸۴۰ دلار قیمت دارد.

– ساعت جیمز باند هم در این فیلم، یک ساعت امگای مدل Seamaster 300 که ۶ هزار دلار قیمت دارد.

– اما محل اقامت جیمز باند هم اصلا ارزان نیست، او در این فیلم در یکی از نقاط گران محله چلسی لندن اقامت دارد. هزینه متوسط داشتن یک خانه یک اتاق‌خوابه در اینجا حدود یک میلیون و ۲۲۳ هزار دلار است!

پس روی هم داشتن سر و وضع جیمز باندی برای شما دست‌کم یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار آب خواهد خورد.

جالب است که در خود انگلیس برای داشتن چنین ثروتی باید دست‌کم درجه کلنل را در وزارت دفاع داشته باشید.

تقلید از جیمز باند، شاید به نظر بسیاری بیهوده به نظر برسد، اما در شرایط کنونی جامعه‌مان، خیلی‌ها هستند که بسیار بیشتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار محاسبه شده در بالا، برای رنگ و لعاب دادن به وجود بی‌هویت خود خرج می‌کنند!

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …