جزیره هنگام یک مقصد هیجان انگیز در جنوب کشور

دیدن جذابیت های کشور خودمون باید جزو اولویت ها باشه. هنوز مکانهای بکر با طبیعت حیرت انگیز سرتاسر ایران خودمون وجود داره که سفر کردن بهشون هزینه و دردسر زیادی برامون ندارد. یکی از این جاذبه های طبیعی، جزیره هنگام در جنوب کشوره. اطلاعات بیشتر درباره این جزیره و جزابیت هاش رو در این مطلب میبینید.

 جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

    جزیره ی هنگام در جنوب جزیره ی قشم واقع شده، و رفت و آمد به این جزیره برای عموم تنها به وسیله ی قایق هایی که از نزدیکی روستای شیب دراز قشم به منظور بازدید از هنگام حرکت می کنند امکان پذیراست. پس اول از همه، یه تجربه هیجان انگیز برای سفر با قایق در آب های آبی خلیج فارس خواهید داشت!

هنگام جزیره ای کوچکی محسوب میشه که معمولا گردشگرها برای بازدید یک روزه و یا چند ساعته بهش سر میزنند.

وقتی از سمت قشم به طرف هنگام حرکت می کنین، اول دسته ی دلفین هایی رو می بینید که به جنب و جوش مشغول هستن. البته باید امید وار بود که آب و هوا مناسب باشه تا دیدن دلفین ها رو از دست ندین. دلفین ها عموما صبح ها دیده میشوند.

جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

بعد قایقدار قایق رو به طرف هنگام هدایت می کنه. اولین چیزی که نظرتون رو درهنگام جلب می کنه شن زیبا و براق و ساحل مرجانی هست. شن ها به حدی برق می زنن که گردشگرها معمولا مقداری از این شن ها و صدف ها روبرای یادگاری یا سوغات جمع آوری می کنن و با خودشون می برند. صخره های زیبایی هم در این قسمت جزیره وجود داره که گاهی کل سطحشون با صدف های رنگارنگ پوشیده شدند.

جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

شنا کردن در آبهای هنگام هم می تونه خیلی حس خوبی داشته باشه. بعد از کمی وقت گذروندن در این قسمت از جزیره، با قایق به طرف منطقه ای از هنگام حرکت می کنید که مردم محلی حضور دارند. در نزدیکی ساحل بقایایی از کشتی غرق شده قرار داره که در نزدیکی اش، دسته ای از ماهی های رنگی در سطح آب حرکت می کنند و اگه اتفاقی نون به همراهتون داشته باشید میتونید با دستهای خودتون به این ماهی های خوشگل غذا بدین. این یه تجربه فوق العاده است که بهتون این امکان رو میده که ماهی ها رو از نزدیک خوب تماشا کنید.

جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

وقتی در این قسمت جزیره از قایق پیاده می شید مثل خیلی از جاهای جنوب کشورمون زن های زیادی رو با روبند و لباس های قشنگ رنگارنگ می بینید که به فروش صنایع دستی ای که با صدف ها و مرجان ها وموجودات دریایی ساخته شدن،مشغول اند. به جز این صنایع دستی که حسابی برای سوغات مناسبن ،خوراکی های جنوبی هم تو این بازارچه پیدا میشه. و زنان محلی هم در صورت علاقمندی روی دست های گردشگرها نقش حنا می زنند.

جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

همچنین آب کشی از چاه آب شیرین در نخلستان هم به احتمال زیاد تجربه ای است که هر جایی پیدا نمی شه. در کنار پارک پرورش کروکودیل نوپک ،محلی برای کمپینگ طبیعت گردان ساخته شده که امکانات لازم برای کمپینگ رو هم داره.

در کل می تونم بگم هنگام ،جزیره ی زیبایی است که در اون خبری از هیاهوی شهر نیست،این جزیره تعداد کمی وسیله ی نقلیه داره انقدر کم که حتی جاده ی اسفالت شده هم ندارد. پس خبری از دود و صدای ماشینها نیس،هر چی هست شن ،صخره و صدای موج ها است .  جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

 

جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

 

جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

اگر از جزیره ی هنگام بازدید نکردید ، گردالی بازدید از این جزیره رو به شما پیشنهاد می کنه. و اگر قبلا هنگام رو دیدید ، نظرتون راجع به هنگام چیه؟

 جزیره هنگام,آشنایی با جزیره هنگام

 

منبع:gerdali.com

Check Also

جزایر ایرانی خلیج فارس

جزایر ایرانی خلیج فارس خلیج فارس یا دریای پارس حدود ۳۰ جزیره مسکونی و غیر مسکونی …