جزو کسانی هستید که در خانه کار می‌کنید؟ در این صورت این مهارت‌ها به دردتان خواهد خورد

هنوز که هنوز است فرهنگ دورکاری در ایران آنچنان که باید، جا نیافتاده است. در حالی که شرکت‌های بزرگی مثل Dell، IBM، آمازون و امریکن اکسپرس به کارمندان خود اجازه می‌دهند که دست‌کم بخشی از کار خود را از همان محل خانه‌شان انجام بدهند.

انجام دادن کارها در خانه می‌تواند یک موهبت باشد، شما با لباس راحت، در وضعیت دلخواه می‌توانید به کارتان برسید، هرگاه لازم باشد لَختی استراحت کنید و حتی از کودکان خود هم مراقبت کنید.

اما در مقابل، کار در خانه می‌تواند یک پرتگاه هم باشد، چرا که با کمی بی‌دقتی و تلف کردن وقت، کیفیت کار شما کاهش می‌یابد و ممکن است نتوانید در موعد مقرر، کارها را تحویل بدهید.

اگر جزو کسانی هستید که در خانه کار می‌کنید، مثلا نویسنده و مترجم هستید یا در شرکت و اداره‌ای مشغولید که به شما اجازه دورکاری را می‌دهد، خواندن این پست می‌توانید برایتان سودمند باشد:

میزان مکالمه با تلفن و چک کردن شبکه‌های اجتماعی را محدود کنید

گرچه چک کردن زمان‌بندی شده شبکه‌های اجتماعی در حین کار فی‌نفسه چیز بدی نیست، اما اگر افسارگسیخته و دلبخواهی، مرتب در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، نمی‌توانید از عهده کارهایتان برآیید. شما باید میزان مکالمه تلفنی خودتان را هم محدود کنید.

2016-04-08_18-40-35

از مزیت‌ها و شرایط مثبت کار در خانه، حداکثر استفاده را ببرید

رئیس شما ممکن است اجازه ندهید که در محل اداره، موسیقی با صدای بلند گوش کنید یا در کاناپه برای تمرکز بهتر روی یک کار، دراز بکشید! اما در خانه شما این محدودیت‌ها را ندارید و می‌توانید به هر صورت که راحت هستید، کار کنید.

به خانواده خود گوشزد کنید که کار در خانه برایتان اهمیت دارد و باید مقرراتی را رعایت کنید!

این یکی می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، بسیاری اوقات اعضای خانواده شما تصور می‌کنند که چون در خانه پشت سیستم نشسته‌اید، کارتان زیاد جدی نیست و می‌توانند مرتب به اتاقتان بیایند و با شما گفتگو کنند و رشته افکار شما را پاره کنند، حتی ممکن است بدون ملاحظه برنامه‌ریزی‌هایی برای شما بکنند و در شرایطی که کار جدی دارید، شما را وادار به حضور در یک مهمانی کنند.

باید با آنها صحبت کنید و گوشزد کنید که گرچه در خانه هستید، اما شما باید هر روز، حجم معینی از کارها را انجام بدهید. شما باید در مورد مسئولیت‌های خودتان، دقیق با آنها گفتگو کنید.

2016-04-08_18-40-55

چرت بزنید!

تعداد شرکت‌هایی که از حالت سنتی به درآمده‌اند، خیلی اندک است. بیشتر شرکت‌ها دوست دارند که کارکنانشان در همه ساعاعت مقرر پشت میز نشسته باشند و اصلا به کارایی و بهره‌وری آنها فکر نمی‌کنند. اما شرکت‌هایی هم هستند که خیلی انعطاف‌پذیرند، در همین راستا به کارکنان خود اجازه می‌دهند که دقایقی چرت بزنند، نرمش کنند، تا شرایط ذهنی‌شان مساعد خلاقیت و بهره‌وری بیشتر شود.

خوشبختانه کار در خانه اجازه می‌دهد که شما با سیاست‌های سنتی محدودکننده روبرو نباشد و هر گاه احساس کردید که لازم است تکانی به خودتان بدهید یا نیم ساعتی چرت بزنید، مشکلی نداشته باشید.

اما دقت کنید که چرت‌ها شما تبدیل به خواب و دوره‌های رخوت طولانی نشود!

2016-04-08_18-41-17

کار در خانه نباید باعث شود که مزایای مثبت ارتباط با همکاران خود را از دست بدهید

نظرخواهی از همکاران و پیشنهادات آنها می‌تواند عیوب کار را به شما بنمایاند و کارتان ار ارتقا ببخشد، گرچه کار در خانه ممکن است باعث پیشگیری از مزاحمت برخی از همکاران شود، اما در مقابل شما از ملاقات رو در رو هم محروم می‌شوید. بنابراین سعی کنید به هر صورت ارتباط خودتان را با دوستان و همکاران خود حفظ کنید و به صورت دوره‌ای از آنها نظرسنجی کنید.

2016-04-08_18-41-36

Check Also

اشتباهات رایجی که به خودرو آسیب می زند

  ۳۰ مورد از اشتباهات رایجی که به خودرو آسیب می زند هیچ‌کدام از ما …