تولید انبوه پورشه میشن ای

پورشه2
اتومبیل کانسپت میشن ای پورشه که تمام الکتریکی است، به صورت انبوه تولید خواهد شد.
شرکت پورشه اعلام کرد نسخه تولید انبوه اتومبیل کانسپت میشن ای (Mission E) را ارائه خواهد کرد. اتومبیل تمام الکتریکی میشن ای در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شد.
میشن ای که یک سدان تمام الکتریکی چهار در است، چند هفته قبل از رسوایی بزرگ فولکس‌واگن رونمایی شد.طبق گفته پورشه، این شرکت تا آخر دهه جاری اولین اتومبیل الکترونیکی خود را تولید خواهد کرد. این شرکت ۷۰۰ میلیون یورو روی این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و انتظار دارد با این کار نزدیک به ۱۰۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کند. برخی از این شغل‌ها مربوط به کارخانه جدید مونتاژ و مرکز نقاشی است که مختص آماده‌سازی این اتومبیل الکتریکی ساخته خواهند شد. همچنین شرکت پورشه کارخانه موتورسازی فعلی خود را نیز گسترش خواهد داد تا موتورهای الکتریکی بسازد.

این که چه میزان از اتومبیل کانسپت میشن ای در نسخه تولید انبوه مشاهده خواهد شد، هنوز مشخص نیست. این اتومبیل کانسپت ۶۰۰ اسب بخار توان دارد و در عرض کمتر از ۳٫۵ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۲ مایل در ساعت دست می‌یابد. همچنین این اتومبیل از یک شارژر داخلی ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد که در عرض ۱۵ دقیقه ۸۰ درصد باتری را از طریق اتصال به یک ایستگاه شارژ سریع شارژ می‌کند. همچنین پورشه شارژ القایی بی‌سیم را به این اتومبیل اضافه کرد که اجازه می‌دهد این اتومبیل همانند یک گوشی همراه روی پاور مت (Power Mat) شارژ شود.

اگرچه میشن ای بیشتر شبیه اتومبیل‌های اسپرت به نظر می‌رسد و دارای ظرفیت چهار سرنشین است؛ اما برخی از این ویژگی‌ها ممکن است در نسخه تولید انبوه تغییر یابد. همچنین احتمالاً قابلیت شارژ بی‌سیم نیز در نسخه تولید انبوه ارائه نخواهد شد، مگر این که این فناوری طی سال‌های آینده به میزان زیادی بهبود یابد.

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …