تقلب تکان‌دهنده و کشنده در برند معروف شکلات صبحانه نوتلا

نوتل8888ا

برند شکلات نوتلا علی رغم تبلیغات و طرفداران زیاد محصول مناسبی برای سلامتی نیست.

 

مطالعات جدید محققان صنایع غذایی نشان می دهد عمده مواد تشکیل دهنده شکلات نوتلا را این سویا ، شکر ، خامه و وانیل تشکیل می دهد.

سویا موجود در این نوع شکلات شامل لستین سویا و امولسیفایر است که اثرات مخربی بر بدن می گذارد.تحقیقات اخیر محققان نشان می دهد که مصرف این نوع سویا باعث اختلال در غده تیروئید ، افزایش وزن ، بلوغ زودرس و سرطان سینه می شود.

گفتنی است؛ قند مصرف شده در این ماده غذایی از چغندر قند گرفته شده است که ارزان ترین نوع قند در بازار است و بیشتر در آفت کش ها استفاده می شود. در بین قند های موجود ، این نوع قند را محققان نوعی سم قلمداد می کنند و از عوارض این نوع قند به افسردگی ، اوتیسم، میگرن و اضطراب می توان اشاره کرد.

اگر چه روی تبلیغات این محصول گاو هایی که در چمنزار وسیع زندگی می کنند به تصویر کشیده شده است در صورتی که از واقعیت خیلی به دور است. شیری که در این محصول استفاده شده است را از گاوهایی گرفته اند که از مکمل های تغذیه ای نامناسب تغذیه می کند و در درمانشان از آنتی بیوتیک استفاده می شود در نتیجه کیفیت این نوع شیر به شدت کاهش می یابد.

برچسب هایی که بر روی این نوع شکلات زده شده است به این نکته اشاره می کند که هیچ رنگ مصنوعی در آن وجود ندارد اما وانیل مورد استفاده در نوتلا در کارخانه های کشور چین تولید می شود که این نوع وانیل با برانگیختن گیرنده های مغز و ترشح سروتوئین و هورمون های شادی آور در مغز ختم می شود.

Check Also

غذاهای حاوی افزودنی را کمتر مصرف کنید

آیا تاکنون به این مساله فکر کرده‌اید غذاهای کنسروی یا محصولات غذایی فرآوری شده که …