تعطیلی فیس‌بوک به‌ خاطر شادی

 فیس بو2ک
محققان «مرکز تحقیقاتی شادی» در دانمارک می‌گویند افرادی که فقط یک هفته از فیس‌بوک استفاده نکردند، از بقیه شادترند!
محققان بیش از ‌هزار نفر از ساکنان دانمارک را به دو گروه تقسیم کردند؛ نیمی از این افراد برای یک هفته استفاده از فیس‌بوک را متوقف کردند، درحالی‌که گروه دیگر تغییری در عادات استفاده‌شان از این شبکه اجتماعی به وجود نیاوردند.
مایک ویکینگ، یکی از برگزارکنندگان این تحقیق به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «ما تمرکزمان را بر فیس‌بوک گذاشتیم چون شبکه اجتماعی‌ است که افراد زیادی در گروه‌های سنی متفاوت از آن استفاده می‌کنند».
بعد از فقط یک هفته، گروهی که از فیس‌بوک استفاده نکرده بودند، گفتند که آنها از زندگی‌شان رضایت بیشتری دارند. ۸۸ درصد افراد این گروه خودشان را «شاد» توصیف کردند. ۸۴ درصد افراد این گروه گفتند از زندگی‌شان «راضی»اند. در پایان این تحقیق گروهی که یک هفته بدون فیس‌بوک زندگی کرده بودند، گفتند زندگی اجتماعی‌شان «غنی‌تر» شده و مشکل کمتری در تمرکز دارند؛ درصورتی‌که گروه دیگر تغییری را مشاهده نکردند.
محققان می‌گویند (با استفاده از شبکه‌های اجتماعی) ما به جای تمرکز بر آنچه داریم، به آنچه دیگران دارند توجه می‌کنیم. در نهایت این تحقیق نتیجه می‌گیرد که کاربران فیس‌بوک ۳۹درصد کمتر از کسانی که از این شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند، شاد هستند.
منبع: شرق

 

Check Also

شبکه های اجتماعی را در پیدا کردن شغل جدید دست کم نگیرید!

امروزه شبکه های اجتماعی در تمام جنبه های زندگی ما رسوخ کرده اند و روند …