ترافیک ۵۰ لاینی شهر پکن

ترافیک2

اگر از ترافیک مسیر رفت‌وآمد روزانه خود شکایت دارید، پیشنهاد می‌کنیم تصاویر و ویدئوی زیر را که ترافیک ۵۰ لاینی شهر پکن چین را نشان می‌دهد، تماشا کنید تا نظرتان عوض شود.

هیچ‌کس دوست ندارد در ترافیک منتظر بماند؛ اما در کشور پرجمعیت چین، ساعت شلوغ معنای بسیار متفاوتی دارد.

هفته اول اکتبر تعطیلات رسمی چین است و مردم یک هفته سالروز انقلاب سال ۱۹۴۹ چین را به عنوان روز ملی جشن می‌گیرند. بیش از ۷۵۰ میلیون نفر یعنی دو برابر جمعیت آمریکا در این هفته خانه را به قصد مسافرت ترک می‌کنند تا در کنسرت‌ها، فستیوال‌ها و نمایش‌های آتش‌بازی شرکت کنند؛ اما زمانی که این جمعیت تصمیم می‌گیرند به خانه بازگردند، تمام راه‌ها بسته می‌شود. طبق گزارش نشریه People، این تراکم روز ۶ اکتبر در باجه بازرسی جدیدی در بزرگراه G4 Beijing-Hong Kong-Macau  اتفاق افتاد.
۵۰
لاین در نزدیکی باجه به کمتر از ۲۰ لاین تبدیل شدند و این امر باعث شد صدها هزار مسافر گیر بیفتند و برای عبور از باجه‌ها، تلاش کنند. همان‌طور که در ویدئو می‌بینید، راننده‌ها پیاده شده‌اند، قدم می‌زنند و حرکات کششی انجام می‌دهند تا خستگی خود را رفع کنند. هیچ‌چیز نمی‌تواند در پایان یک مسافرت آرام‌بخش، بدتر از چنین تراکمی باشد.




عجیب‌تر این است که هیچ لاینی به باجه‌ها نمی‌رسد. این امر باعث می‌شود راننده‌ها خودشان به دنبال راه ایمنی باشند. ایستگاه‌های راهداری نیز همانند این باجه‌ها بی‌نشان هستند؛ اما تعداد زیاد وسایل نقلیه در حال حرکت باعث شده سازمان‌دهی بسیار دشوار شود. با این حال نظم و ترتیبی که توسط راننده‌ها ایجاد شده، ستودنی است.

این ترافیک سنگین یادآور خاطرات ترافیک بزرگراه ملی ۱۱۰ چین در آگوست ۲۰۱۰ است. در این ترافیک نیز هزاران وسیله نقلیه در مسافتی بیش از ۶۰ مایل تقریباً متوقف شدند و ۱۰ روز در ترافیک ماندند. این ترافیک باعث شد بسیاری از افراد کلاً اتومبیل خود را در وسط بزرگراه رها کنند. این رویداد باعث ایجاد اقتصاد خرد شده بود و برخی افراد کالاهایی مانند آب، نودل، اسنک و سیگار را با قیمت‌های اغراقی می‌فروختند.

  فوت و فن

Check Also

مجسمه اسرارآمیز بودای بزرگ در کوه داگوانگ مینگ چین

  چین کشوری است که به واسطه ی مکان های دیدنی و تاریخی بسیار زیاد …