تا سال ۲۰۲۰، ۲۵ فیلم اَبَرقهرمانی ساخته می‌شود!

 

استودیوهای مارول و دی سی انترتینمیت هیچ خیال رها کردن هالیوود را ندارند و همچنان به آن چنگ انداخته‌اند! تا سال ۲۰۲۰، ۲۵ فیلم ابرقهرمانی جدید راهی سینماها خواهند شد!

مارول و دی سی، این غول‌های داستان‌های مصور آمریکایی میلیاردها دلار را در این فیلم‌ها سرمایه گذاری خواهند کرد و صدها بازیگر با استعداد را به کار خواهند گرفت تا مجموعه وسیعی از فیلم‌های ابر قهرمانی را روانه گیشه‌ها کنند.

بیشتر این ۲۵ فیلم(که شامل فیلم‌هایی نیستند که ساخت آن‌ها شایعه شده و ممکن است بعدا تأیید شوند) دنباله‌هایی بر فیلم‌های دیگر هستند و در بعضی از آن‌ها قهرمان‌ها با یکدیگر برخورد کرده و همکاری می‌کنند؛ مانند فیلم‌های بتمن مقابل سوپرمن و جاستیس لیگ: قسمت اول.

بسیاری تصور می‌کردند که موج دوم ساخت فیلم‌های اقباسی از داستان‌های مصور که حدود سال ۲۰۰۸ و با ساخت فیلم‌هایی چون بتمن آغاز می‌کند و آیرون من آغاز شد، باید تا به حال خود به خود فرو نشسته باشد، اما این فیلم‌ها روز به روز خود را متحول کرده و تازه و هیجان انگیز می‌مانند. در سال‌های اول این فیلم‌ها ابرقهرمانان را افرادی سختی کشیده که بار مسئولیتی سنگین را بر دوش می‌کشیدند، به تصویر درمی‌آوردند؛ اما فیلم‌های اخیر مانند «محافظان کهکشان» و «انت-من» فیلم‌هایی مفرح هستند که تصوری جدید از ابرقهرمانان به دست می‌دهند و مخاطبان هم با رضای خاطر برای تماشای آن‌ها پول می‌پردازند و میلیون‌ها دلار سود نصیب استودیوها می‌کنند.

آلهاندرو جی. اینیاریتو کارگردان فیلم «بردمن» که برنده جوایز اسکار بهترین کارگردان مراسم اسکار امسال شد، در مصاحبه‌ای با ددلاین می‌گوید:
«به نظر من هیچ اشکالی ندارد که وقتی ۷ ساله هستید عاشق و پیگیر ابرقهرمانان باشید، اما فکر می‌کنم بزرگ نشدن نوعی بیماری باشد. من گاهی اوقات از تماشای این فیلم‌ها لذت می‌برم چون آن‌ها ساده هستند و بهترین انتخاب برای این که با آن‌ها پاپ کورن بخورم! اما فکر کنم مسأله این است که گاهی اوقات این فیلم‌ها و شخصیت‌ها بر پایه یک فلسفه اسطوره یونانی ادعای عمیق بودن می‌کنند. من همیشه این گونه شخصیت‌ها را می‌بینم که مردم را می‌کشند چوت به آن چه که آنها اعتقاد دارند باور ندارند یا آن گونه که آن‌ها می‌خواهند نیستند. من از این موضوع متنفرم و با این گونه شخصیت‌ها ارتباط نمی‌گیرم. به نظرم این فیلم‌ها سم هستند و نوعی کشتار فرهنگی به حساب می‌آیند، زیرا مخاطب را کاملا در معرض داستان و انفجار و هزاران موضوع پوچ دیگر قرار می‌دهند که هیچ معنایی از تجربه انسانیت را در خود ندارند.»
با این حال بد نیست با هم نگاهی به لیست فیلم‌های ابرقهرمانی که تا سال ۲۰۲۰ به سینماها می‌آیند بیندازیم:

۲۰۱۶:Deadpool [Marvel]

Captain America: Civil War [Marvel]

X-Men: Apocalypse [Marvel]

Gambit [Marvel]

Doctor Strange [Marvel]

Batman v Superman: Dawn of Justice [DC]

Suicide Squad [DC]

۲۰۱۷:

Untitled Wolverine film [Marvel]

Guardians of the Galaxy Vol. 2 [Marvel]

Untitled Fantastic Four sequel [Marvel]

Untitled Spider-Man film [Marvel]

Thor: Ragnarok [Marvel]

Wonder Woman [Marvel]

Justice League Part One [Marvel]

۲۰۱۸:

Avengers: Infinity War Part 1 [Marvel]

Black Panther [Marvel]

Captain Marvel [Marvel]

The Flash [Marvel]

Aquaman [Marvel]

۲۰۱۹:

Avengers: Infinity War Part 2 [Marvel]

Inhumans [Marvel]

Shazam [Marvel]

Justice League Part Two [Marvel]

۲۰۲۰:

Cyborg [DC]

Green Lantern Corps [DC]

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …