تام كروز يك بدلكار تمام عيار است/ ۶ دقیقه ماندن زیر آب

تام كروز در يك شيرين‌كاری ديوانه‌وار، ‌در فيلم جديد از «ماموريت غيرممكن» نفسش را ۶ دقيقه زير آب حبس كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مووی نیوز، از ۱۹ سال پیش و از زمانی كه تام كروز بازی در فیلم «ماموریت غیرممكن» را آغاز كرد، شهرت او به عنوان بازیگری كه می‌خواهد ویژگی‌ها و شیرین‌كاری‌های خودش را داشته باشد، آنقدر گسترش یافته كه به یك افسانه بدل شده است.  هر فیلم جدید از مجموعه «ماموریت غیرممكن» به نظر می‌رسد حرف‌های جذاب جدید برای گفتن داشته باشد و كروز خودش بار انجام این تلاش سنگین را برعهده گرفته است.

اگر احتمالا تصور می‌كنید كروز واقعا از بالاترین ساختمان جهان در فیلم «ماموریت غیرممكن: پروتكل روح» بالا نرفته است، باید بدانید اشتباه می‌كنید.

در مورد جدیدترین فیلم این مجموعه یعنی «ماموریت غیرممكن: ملت سركش» نیز كه از جمعه اكران آن شروع شد، به احتمال زیاد تاكنون اگر صحنه مربوط به آویزان شدن او از یك هواپیمای غول پیكر در حال شروع به پرواز را ندیده‌اید، باید خبر آن را شنیده باشید.

اما تازه اعلام شده كه او جز این كار، كارهای خطرناك و غیرممكن دیگری هم انجام داده است؛ از جمله در یك صحنه كلیدی از فیلم كه كروز در نقش مامور اتان هانت ظاهر می‌شود، او باید مسیری را زیرآبی طی كند تا به چیپ كامپیوتری برسد كه ممكن است او را به شخصیت منفی فیلم، نزدیك كند. او در تمام این صحنه نفسش را واقعا زیر آب حبس كرده و در صحنه‌ای دیگر از یك جرثقیل بزرگ به ارتفاع ۱۲۰ پا، پایین پریده است.

وید ایستوود مسئول جلوه‌های ویژه فیلم می‌گوید تام کروز همه این كارها را خودش انجام داده است. این مسئول كه ارتباطی هم با كلینت ایستوود ندارد، پیش از این در فیلم «لبه فردا» با كروز كار كرده بود و از وسواس وی درباره اصالت كار آگاه بود. با این حال او می گوید هنوز از دیدن توانایی‌های فیزیكی كروز دچار شگفتی می‌شود. او می‌گوید: واقعا كروز اگر بازیگر نمی‌شد، می‌توانست یك بدلكار درجه یك باشد. تفاوت بین كروز و یك بدلكار در این است كه او نقش شخصیت را پس از شنیدن «اكشن» انجام می‌دهد، اما یك بدلكار كارش را در كنار شخصیت انجام می‌دهد.

ایستوود می‌گوید در حالی كه دوربین‌های متعددی زیر آب وجود داشت و بدلكاران آماده بودند تا در صورتی كه چیزی درست درنیامد درون آب بپرند، اما كروز خودش این كار را انجام داد و مدت طولانی نفسش را حبس كرد. او می‌گوید یكی دو بار او را از آب بیرون كشیدم، چون فكر كردم وضعیت دارد خطرناك می‌شود، اما او گفت: من خوبم و فقط دارم كاری را كه باید، خیلی واقعی انجام می‌دهم. این مسئول می‌گوید: كروز یك بار به او گفت: من نفس زیادی دارم، مطمئن باش نمی‌خواهم بمیرم…

تام كروز ۵۳ ساله با پنجمین قسمت «ماموریت غیرممكن» از روز جمعه راهی پرده‌های نقره‌ای شده است.

.aftabir.com

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …