تازه‌ترین اطلاعات پولاد کیمیایی درباره بازی ناصر ملک‌مطیعی و مسعود کیمیایی، در فیلمی که می‌سازد

پولاد کیمیایی همزمان با ساخت اولین فیلمش آرزو کرد که بار دیگر قهرمان‌ها به سینما برگردند و سینما قهرمان پرور شود.

 

این بازیگر که تجربه‌ی اولین کارگردانی‌اش را پشت سر می‌گذارد و این روزها مشغول فیلم برداری اولین فیلمش با نام «معکوس» است، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) افزود: یادمان باشد در همه جای دنیا ثابت شده سینما بدون قهرمان ماندگار نخواهد بود.

کیمیایی که قصد دارد در این فیلم با ناصر ملک مطیعی همکاری کند، درباره بازی این بازیگر با سابقه افزود: داریم روال قانونی را برای حضور ایشان طی می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم از حضور ایشان بهره‌مند شویم، چرا که درسال‌های دور ایشان سوپر استار کشور ما و تمام حرکاتش مبتنی بر لوطی‌گری بود.

این بازیگر سینما با تاکید برلزوم حضور بازیگران پیشکسوتی مانند ملک مطیعی، نصیریان ،‌ انتظامی و … در سینما خاطرنشان کرد: سینمای باید از حضور این هنرمندان بهره‌مند باشد. چرا که اینها داشته فرهنگی ما هستند و برای کمک به ارتقای فرهنگ کشور باید به بهترین شکل از بودنشان استفاده کنیم. از سوی دیگر جوانان ما باید این فرصت را داشته باشند تا بازی بازیگری مانند ناصر ملک مطیعی را روی پرده سینما ببینند.

وی درباره احتمال بازی پدرش مسعود کیمیایی در این فیلم نیز توضیح داد:‌ در فیلم ما دو دوست صمیمی حضور دارند که مراوده‌ای نزدیک با ریشه نوستالژیک دارند. بنابراین باید دو بازیگر هم نسل و در یک سطح در کنار هم این دو نقش را بازی کنند، اما بازی پدرم منوط به حضور آقای ملک مطیعی است که امیدوارم بتوانیم از حضور هر دو نفرشان بهره‌مند شویم.

پولاد کیمیایی در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره فیلم «معکوس» یادآور شد: فیلم ما در دو پاره و در دو شکل مختلف روایت می‌شود که یکی کاملا سنتی و دراماتیک که متناسب با همین، نوع نورپردازی‌اش تاریک خواهد بود. اما بخش دیگری داریم که کاملا اکشن است و با جلوه‌های میدانی و کامپیوتری انجام می‌شود و برای هر دو بخش دو گروه کاملا متفاوت داریم.

وی افزود: به دلیل شکل خاص فیلم، ترکیب بازیگران‌مان هم متناسب با این شکل خواهد بود. مثلا ناصر ملک مطیعی ، بیتا فرهی و پدرم از نسل قبلی خواهند بود و به روز شده آنان بازیگران جوان امروز هستند که بعضی از آن‌ها بازیگران توانمند تئاتر هستند و در مجموع ترکیب کاملی از بازیگران کاملا نوستالژیک تا بازیگران امروزی خواهیم داشت.

کیمیایی در ادامه کمبود بازیگر را یکی از مشکلات بزرگ سینما بر شمرد و توضیح داد:‌به هنگام ساخت فیلم متوجه می‌شویم که در حوزه بازیگری چه مشکلات زیادی داریم به طوری که در تمام رده‌های سنی با کمبود بازیگر روبرو هستیم و ناچاریم از یک سری ایده‌آل‌ها بگذریم.

او در عین حال اضافه کرد‌: در فیلم «معکوس» مبنایم سوپراستار سالاری نبود. بلکه می‌خواستم تلورانسی از بازیگران قدیم و جدید را که بتوانند به خوبی ایفای نقش کنند، داشته باشیم. البته بعضی بازیگرها بسیار پرکارند و نمی‌توانند برای کار جدید انرژی زیادی بگذارند، اما خوشحالم در این فیلم با بازیگرانی مانند امیر آقایی و افشین هاشمی که بازیگران توانمندی از تئاتر هستند، همکاری داریم.

کیمیایی در ادامه با تاکید بر ضرورت به کار گیری نیروهای متخصص در سینما ، متذکر شد: باید برای ساخت فیلم از متخصصان کمک بگیریم و به آن‌ها فرصت کار بدهیم. متاسفانه امروز بسیاری از عوامل حرفه‌ای سینما مانند عکاسان بیکار شده‌اند زیرا برخی از تهیه کنندگان حاضر نیستند برای حضور نیروهای متخصص پول بیشتری بپردازند و درتمام حوزه‌های سینما با این مشکل روبرو هستیم.

وی یادآور شد: اگر به زمانی که سینمای واقعی وجود داشت، برگردیم خواهیم دید که امروزه بسیاری از عناصر سینمایی مانند صحنه،‌ عکس ، لوکیشین و لباس و … را از سینمای‌مان گرفته‌ایم و لازم است دوباره این عناصر را به سینمای‌مان برگردانیم.

پولاد کیمیایی پیش بینی کرد که فیلم برداری فیلم‌اش دست کم دو ماه زمان ببرد.

به گزارش ایسنا، حدود دو هفته از آغاز فیلم برداری «معکوس» می‌گذرد و تمام مراحل فیلم‌برداری در تهران خواهد بود. تا کنون رضا یزدانی ، الهه حصاری، بیتا فرهی و افشین هاشمی مقابل دوربین رفته‌اند.

این فیلم به تهیه کنندگی مسعود کیمیایی ساخته می‌شود و پیش بینی می‌شود اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر پیش‌رو باشد.

منبع: کافه سینما

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …