بیست تصویر و بیست جمله قصار از بزرگان: از آدری هپبورن و اسکورسیزی، تا وارهول و وینفری

 

1

در دنیای شگفت انگیزی زندگی می کنیم اما هیچکس شاد نیست! دنیا به طرز باور نکردنی ای تغییر کرده مثل زندگیِ خودِ من!
مردم با هواپیما سفر می کنند و وقتی از آنها دربارۀ سفرشان سوال کنی طوری پاسخ می دهند که انگار دارند یک داستان ترسناک تعریف می کنند! مثلا می گویند:”وای این یکی از بدترین روزهای زندگیم بود،اول از همه اینکه پرواز بیست دقیقه تاخیر داشت و در فرودگاه معطل شدیم و بعد کلی طول کشید تا روی صندلی هامون بشینیم و خیلی خسته کننده بود”
چه اتفاقی افتاده؟!شما توانستید پرواز کنید در میان ابرها،مثل یک پرنده! این حیرت انگیز نیست؟! شما توانستید بهره مند شوید از معجزه پرواز به دست بشر بدون اینکه کمترین مشارکتی در آن داشته باشید. هر کسی به هر کجا که بخواهد در کمترین زمان ممکن جا به جا می شود…. وووووووه خدای من شما پرواز کردید! شما نشستید روی یک صندلی وسط آسمان!
“لوئیس سی.کی”

2

به نظر می‌آد آنها نمی توانند ما را همینطور که هستیم دوست داشته باشند مگر این که بتوانند تغییری درون ما ایجاد کنند. آن ها بیشتر عاشق دلیل هایی هستند که به وسیله شان ما را دوست دارند تا خودِ ما.
“سلینجر”

3

ضعف های من … اممم … کاش می توانستم درباره شان حرف بزنم. احتمالا اگر راجع به نقاط قوتم هم از من سوال بپرسید باز هم همین مکث را می کنم. شاید ضعفهایم همان نقاط قوتم باشند.
“آل پاچینو”

4

برای برنده شدن تنها زدن ضربه های محکم و دقیق کافی نیست. مهمتر این است که بلد باشی چطور زیر ضربه های سنگین دوام بیاری.
“مایک تایسون”

5

برای انسانی که رمز تبدیل رویا به واقعیت را بلد است هیچ مرزی وجود ندارد. این رمز از چهار کلمه تشکیل شده: کنجکاوی، تکاپو، پشتکار، اعتماد به نفس. که برترین آنها اعتماد به نفس است.
“والت دیزنی”

6

به نظر من دختران شاد کاملترین دختران روی زمین هستند.

آدری هپبورن

7

هرچه قدر بیشتر جلوی زندگی گارد بگیری ضربه های محکم تری می خوری.
“بروس لی”

8

وقتی به آینده نگاه می کنم آن قدر آفتابی و درخشان هست که چشم‌هایم را می‌سوزاند.
“اپرا وینفری”

9

تحملش وحشتناک است! دیدن آدم‌هایی که سعی می کنند خودشان را زیادی خوب نشان دهند. به نظرتان همین که فقط آدم باشیم کافی نیست؟
“روآن آتکینسون”

10

سیزده سالم بودم و برای ناسا نامه نوشتم که به فضا نوردی خیلی علاقه دارم و آنها در جواب نوشتند: ما فضا نورد زن نمی‌خواهیم!
“هیلاری کلینتون”

11

هر چیزی شکل عادت به خودش می گیرد. پس مطمئن شو کاری که انجام می‌دهی همان کاری هست که واقعا دوست داری انجامش بدهی.
ویلت چمبرلین/اسطوره بسکتبال و تنها کسی که توانست در یک مسابقه 100 امتیاز شخصی بگیرد”

12

لزوما “کمتر، بیشتر نیست”. این جمله خیلی جمله ی جذابیه. من وقتی دانشجو بودم این جمله رو خیلی تو گوش ما می گفتن، در دوران مدرنیسم. می گفتن که کمتر، بیشتره. یه تناقضی داره که خیلی به نظر روشنفکری میاد. من بعد از مدتها متوجه شدم که اگه کمتر بیشتره پس قالی ِ ایرانی چیه؟ قالی ِ ایرانی هیچ چیز کمی توش نیست و همه چیز درش وجود داره و فوق العاده ست. قالی ِ ایرانی رو با یه قالی ِ آبی یکدست مقایسه کنید. اصلا قابل مقایسه نیست. این جمله رو براتون درستش می کنم و میگم که: “کافی، بیشتر است”.
میلتون گلیزر گرافیست و طراح لوگوی معروف آی لاو نیویورک”

13

خودت باش. دنیا بندۀ اصالت است.
“اینگرید برگمن”

14

چیزی به اسم “ساده” وجود ندارد. سادگی خیلی سخت است.
“مارتین اسکورسیزی”

15

در طول تاریخ، هدایت کردن و جرات غالبا هم معنی بوده اند. در نهایت، هدایت کردن نیازمند کنش و عمل ست. جرات برداشتن قدم هایی که ضروری اما نامحبوب هستند و وضع موجود ر برای رسیدن به آینده ای روشن تر به چالش میکشند.
و در نهایت تکاپو برای صلح ازخودگذشتگی یک فرد می باشد. هدایت کردن ساده نیست. از عشق و تعهد زاده می‌شود.
هدایت کردن تعهد به یک ایده ست…یک رویا.
“بی نظیر بوتو”

16

خوبی را پیدا کن. خوبی درون خودت هست. پیدایش کن و به نمایش بگذار. خیلی سریع ایمان می‌آوری به‌اش.
“جسی اونز”
(دونده سیاه پوستی که در المپیک تابستان 1936 در آلمان نازی و در برابر چشمان هیتلر توانست چهار مدال طلا را از آنِ خود کند)

17

به زمانی فکر می کنم که هنوز عینک اختراع نشده بود. فکرش را بکنید باید خیلی عجیب و غریب بوده باشد. عیب و ایرادهای چشم ها سبب می‌شده تا هرکسی دنیا را به شکل منحصر به فردی ببیند اما از زمانی که عینک اختراع شد باعث شد همه،دنیا را یک شکل ببینند و رفته رفته همه دارند شکل هم می‌شوند.
“اندی وارهول”

18

مسئله من این هست که رویاهایم تمام نمی شوند.وقتی از خواب بیدار می شوم آنقدر هیجان زده ام که نمی توانم صبحانه بخورم.هرگز انرژی رویاهام تمام نمی شود.
“استیون اسپیلبرگ”

19

اشتیاق را در زندگی جاری کن. در هر آنچه که می‌بینی: مردم، اشیاء، ادبیات، موسیقی. دنیا بسیار غنی است و به سادگی می تپد با گنجینه های غنی، روح های بزرگ و زیبا و مردم جذاب. خودت را فراموش کن.

“هنری میلر”

20 2

دانستن کافی نیست، خواستن کافی نیست. باید عمل کرد.
“استیو جابز”

 

سرویس عکس کافه سینما

 

Check Also

نکات خواندنی درباره صادق هدایت

یادداشت های شاهرخ مسکوب درباره صادق هدایت را حسن کامشاد در دهمین سالگرد درگذشت مسکوب …