با چند ماده غذایی انرژی‌زا آشنا شوید

اگر روزهای شلوغ و فعالی دارید و در طول روز دچار کمبود انرژی می‌شوید، با ما همراه باشید تا چند ماده غذایی ساده برای افزایش انرژی در ساعات مختلف روز به شما معرفی کنیم.
گاهی اوقات انتخاب ماده غذایی مناسب برای میان‌وعده اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال فکر می‌کنید بهترین ماده غذایی برای بعد از باشگاه ورزشی چیست؟قبل از ورزش
حدود ۲۰ دقیقه قبل از رفتن به باشگاه ورزشی، یک سیب بخورید. شکر موجود در سیب مدت کوتاهی پس از مصرف به انرژی تبدیل می‌شود و به اندازه کافی فیبر دارد تا شما را سیر کند. نگران گرفتگی عضلات پس از مصرف فیبر سیب نباشید.پس از ورزش
متخصصین توصیه می‌کنند پس از اتمام ورزش، یک موز به همراه کره بادام‌زمینی نمکین بخورید. پتاسیم موز از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. نمک کره بادام‌زمینی، نمک ازدست‌رفته در اثر تعریق را جبران می‌نماید. پروتئین نیز به شما انرژی می‌دهد و عضلات را بازسازی می‌کند. همچنین پروتئین بافت‌هایی که قدرت انجام ورزش را به شما داده‌اند، جایگزین می‌کند.

به هنگام تمرکز روی یک پروژه
مغز انواع میوه و ماهی سالمون حاوی امگا ۳ هستند که به فرآیند تمرکز کمک می‌کند. مقداری گردو و تخم کتان نیز تمرکز را افزایش می‌دهند.

صبحانه
اگر صبحانه شما حاوی میزان زیادی پروتئین باشد، به سیر شدن کمک می‌کند. اگر صبحانه‌ای سرشار از کربوهیدرات بخورید، زودتر گرسنه می‌شوید. چند عدد تخم‌مرغ بخورید، اگر زمان ندارید، تخم‌مرغ‌ها را آب‌پز کنید و هر زمان که توانستید در طول مسیر بخورید. اگر صبحانه نمی‌خورید و تنها یک فنجان قهوه می‌نوشید، کافه لاته (نوعی نوشیدنی با پایه قهوه ‌است که از ترکیب قهوه اسپرسو با شیر تهیه می‌شود) بنوشید.

میان‌وعده‌های مناسب برای بعدازظهر
هر نوع مغز میوه‌ای برای مصرف در بعدازظهرها مناسب است.

قبل از خواب
گیلاس منبع مناسبی از ملاتونین است که به تنظیم الگوی خواب کمک می‌کند. یک لیوان شیر ولرم که حاوی تریپتوفان است، نیز به شما کمک می‌کند خوب بخوابید.

در طول شب‌زنده‌داری
اگر قرار است شب را بیدار بمانید، از پروتئین، چربی و غلات کامل کمک بگیرید. چیپس‌ها و نان‌های عادی به سرعت می‌شکنند و به انرژی تبدیل می‌شوند. اگر می‌خواهید شب را بیدار بمانید، به جای چیپس‌های پنیری، از چیپس‌های گواكامولي (خمير يا سس ساخته شده از آووكادوى له شده و ادویه‌جات) و غلات کامل استفاده کنید.

زمانی که احساس افسردگی می‌کنید
همیشه نمی‌توان از مواد غذایی برای افزایش انرژی استفاده کرد. در چنین زمان‌هایی یک لیوان آب بنوشید. آب کالری ندارد. همچنین در این مواقع بهتر است ورزش کنید.

زمانی که مضطرب هستید
یک فنجان چای بابونه یا نعناع به شما کمک می‌کند آرام شوید.

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …