بازگشت فیلمی که «پاپاراتزی» را معرفی کرد

نسخه مدرن یکی از مطرح‌ترین آثار فدریکو فلینی کارگردان صاحب‌نام ایتالیایی به نام «زندگی شیرین»، ساخته خواهد شد.

خبرآنلاین به نقل از هالیوودریپورتر با اعلام این خبر نوشت: گروه ایتالیایی AMBI به عنوان صاحب‌امتیاز آثار فدریکو فلینی در نظر دارد، نسخه مدرن یکی از مشهورترین فیلم‌های این کارگردان مولف ایتالیایی را بسازد. روسای گروه AMBI، مونیکا باکاردی و آندره ایرولینو اعلام کردند، در مشارکت با دانیل دی‌لورنزو، فیلم «زندگی شیرین» محصول سال 1960 را بازسازی خواهند کرد.
ff
فرانچسکا فلینی، برادرزاده فدریکو فلینی با اشاره به این‌که خانواده فلینی در گذشته بارها برای دوباره ساختن این فیلم تلاش کرده‌اند، گفت: «دانیل، آندره و مونیکا دیدگاه زیبایی درباره فیلم مدرن دارند. آنها میراث ایتالیا را در نظر می‌گیرند و در عین حال درک عمیقی از کارهای عموی من دارند. این گروه بهترین گزینه برای انجام این کار است.»
«زندگی شیرین» داستان یک هفته از زندگی یک روزنامه‌نگار روزنامه‌های شایعه‌پرداز را در رم به تصویر می‌کشد. این فیلم با بازی مارچلو ماسترویانی، آنیتا اکبرگ و والتر سانتسو جایزه نخل طلای جشنواره کن در سال 1960 را از آن خود کرد. این فیلم در مراسم آکادمی اسکار نیز در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شد و جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را دریافت کرد.
یکی از نکات قابل توجه درباره این فیلم، حضور شخصیتی با نام «پاپاراتزو» با بازی والتر سانتسو بود. پس از به نمایش درآمدن این فیلم، «پاپاراتزی» واژه مترادف عکاسانی شد، که کارشان تهیه عکس‌های جالب از چهره‌های سرشناس دنیا، به خصوص ورزشکاران و هنرمندان است.
منبع: aftabnews.r

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …