این مواد باعث بوی بد دهان می شوند!

بوی بد دهان همیشه به مشکلی در معده مرتبطه، به خصوص به خاطر مواد غذاییه که مصرف میکنین. غافگیر میشین اگه بدونین حتی با خودداری از خوردن سیر و پیاز، چه مواد غذایی باعث بوی بد دهان میشن!

نعناع
خب حتما به اندازه کافی غافلگیر شدین، نعناع که میگن باعث میشه نفستون تازه بشه و بوی بد از بین بره، در نهایت به بوی بد دهان منجر میشه، به این صورت که وجود منتول (موجود در نعناع) از بین رفته و بوی دهان بدتر از قبل مصرف نعناع میشه.

آدامس

مواد غذایی شیرین
انواع شیرینی ها، بدترین نوع مواد غذایی برای بوی بد دهان هستن! وقتی شیرینی میخورین نه تنها دهانتون رو در معرض رشد باکتری ها قرار میدین، بلکه بوی بد دهان هم بدتر میشه.

شیرینی

پروتئین
همه ی ما میدونیم که آمونیاک چه بوی تندی داره. این ترکیب حین پردازش پروتئین در بدن تولید میشه. با این حال چشم پوشی از مصرف پروتئین راه حل نیست، فقط کافیه سطح مصرفتون نرمال باشه.

گوشت

مواد غذایی اسیدی
قهوه، آب گوجه فرنگی، آب مرکبات، کچاپ، تخم مرغ، خیار شور، کره، سس پاستا و … از جمله مواد غذایی اسیدی هستن که تولید باکتری رو سریع میکنن و در نهایت منجر به بوی بد دهان میشن. متعادل کردن مصرف این مواد غذایی نه تنها به از بین بردن بوی بد دهان کمک کرده بلکه از معده در برابر اسیدیته محافظت میکنه.

coffee_1437570260

منبع: نوین زی

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …