این رفتارهای خوب تان را ادامه دهید

 رویا

زندگی گاهی کاملا به هم می ریزد. گاهی فراموش می کنیم که گوش دادن به نوای درونی خودمان تا چه حد از گوش دادن به حرف مردم مهم تر است. در یافتن شادی به خودمان بستگی دارد و چیزهایی در زندگی وجود دارند که باید روی آن ها اصرار و تاکید داشت و به اینکه دیگران چه می گویند، اهمیتی نداد. چه چیزهایی؟ در اینجا از ۲۰ مورد این چنینی حرف می زنیم.

۱- به دنبال رویاهای خود بروید

شاید رویاها و آرزوهای شما برای برخی دست نیافتنی، غیرقابل دسترس و حتی کاملا احمقانه به نظر برسد. مهم نیست دیگران به شما چه می گویند، همیشه روی دنبال کردن رویاهای تان اصرار داشته باشید. اگر از آرزوهای تان دست بکشید، معلوم نمی شود و نمی فهمید چه اتفاقی قرار بود رخ دهد. شما فقط یک بار زندگی می کند، پس باید هر چه را دارید، برای هزینه کنید. انسان های متنفر از زندگی را بی خیال شوید.

۲- به بهتر و بزرگوار بودن اصرار داشته باشید

تمامی موقعیت ها به طور برابر خلق نمی شوند، پس در یک شرایط بحرانی، بزرگوار بودن به شما احساس بهتری می دهد. شاید دیگران با این نظر مخالفت کنند و بگویند در یک مجادله، باید جواب بدهید و بجنگید یا کاری در مقابل انجام دهید، ولی واقعیت این است که نباید با نتیجه این جنگ و عمل متقابل زندگی کرد. سعی کنید به همین روش ادامه دهید. باور داشته باشید در طولانی مدت این شما هستید که برنده میدان می شود.

۳- با گذشت باشید

بخشیدن اصلا کاری راحتی نیست. با این حال ،اصرار روی گذشت، باعث می شود انسانی شاداب تر باشید. زمانی که یک نفر را می بخشید، حس می کنید بار سنگینی را از روی دوش تان برداشته اند. بخشیدن مردم به این معنا نیست که همان روند قبل را ادامه دهید، بلکه به معنای این است که به خود اجازه حرکت در مسیری مثبت را بدهید و این اصلا چیز بدی نیست.

 

۴- همیشه نیمه پر لیوان را ببینید

شما می خواهید دیدن نیمه خالی لیوان را کنار بگذارید. مثبت اندیشی کاری خوب و قوی است. هر چه مثبت اندیش تر باشید، نتایج دلخواه تری را در زندگی خود مشاهده خواهید کرد. افکار منفی و هم چنین افرا منفی را کنار بگذارید. تقریبا همیشه در یک موقعیت جنبه روشن و امیدوارکننده وجود دارد و تمرکز روی آن به شما کمک خواهدکرد تا با انگیزه و قدرت ادامه دهید.

این رفتارهای خوب تان را در هر صورت ادامه دهید (اسلایدشو)

۵- با خودتان روراست باشید

مهم نیست دیگران چه می گویند و چه کار می کنند، شما همیشه با خودتان روراست باشید. در زندگی روزمره ما بسیاری از مردم سعی می کنند به عقاید شما شکل بدهند یا حتی تلاش می کنند کارهایی را انجام دهید که به آن ها اعتقادی ندارید. این همان دلیل لازم برای روراست بودن با خودتان است. برای خودتان تصمیم بگیرید و هیچ وقت آنچه را هستید، به خطر نیندازید.

۶- با کسانی باشید که شما را شادتر می کنند

موارد و افرادی را که باعث ناراحتی شما می شوند، از زندگی خود حذف کنید. تنها با افرادی بمانید که به شما همان اندازه که به آن ها اهمیت می دهید، اهمیت می دهند. شاید قطع روابط با مردم در زندگی مشکل باشد، اما گاهی لازم است. قرارگرفتن در جمعی از افراد که حضورشان برای شما شادی را ارمغان می آورد، برای همه سود و فایده دارد.

این رفتارهای خوب تان را در هر صورت ادامه دهید (اسلایدشو)

۷- از اشتباهات خود عبرت بگیرید

مهم نیست مردم چه می گویند، حتما شما در زندگی اشتباهاتی خواهید داشت. زندگی به خودی خود، فرآیندی آموزشی است. برخی افراد باعث می شوند تا درباره اشتباهات خود احساس بدی داشته باشید، یا حتی خود را برای آن ها سرزنش کنید؛ اما اجازه ندهید این امر سد راه یادگیری و عبرت آموزی شما شود. اشتباهات خود را نپذیرید و سعی کنید بفهمید اشتباه از کجا بوده است. دانش، قدرت می آورد.

۸- از اعتقادات خود دفاع کنید

همه ما زمانی در زندگی به این صورت امتحان خواهیم شد که برخلاف عقیده مان عمل کنیم. اخلاقیات ما بخش مهمی است از آنچه هستیم و دفاع از اعتقادات مان هم مهم است. اهمیتی ندارد مردم چه می گویند یا با چه چیزی می خواهند روی شما اثر بگذارند، فقط تمام قد روی نظرات درست تان بایستید.

 

۹- هیجانات کاذب را از زندگی خود حذف کنید

وقتی جوانیم، دائم دنبال حرف و حدیث ها و کارهای هیجان انگیزی هستیم که در دنیا رخ می دهند. زمانی که سن مان بالاتر می رود، یاد می گیریم این موضوعات آن قدر که گمان می کردیم، هیجان انگیزه نبودند. همین باعث مشکل شدن زندگی برای ما می شود. زمان آن فرا رسیده که هر آنچه یا هر کس را که باعث بروز هیجانات کاذب در زندگی شما می شوند، از زندگی خود حذف کنید. زندگی بدون هیجان کاذب بهترین روش است.

۱۰- گذشته را فراموش کنید

گاهی رهایی یافتن از گذشته مشکل می شود، ما واقعا گذشته می تواند روی آینده شما اثرگذار باشد. مهم نیست دیگران چه می گویند، اجازه دهید گذشته و کینه های قدیمی از بین رفته و روی «اینجا و اکنون» تمرکز کنید. شاید گذشته، آنچه را که اکنون هستید، ایجاد کرده باشد، اما آینده، قدرت تغییر و تبدیل شما به آنچه را که می خواهید باشید، در اختیار دارد. گذشته را رها کرده و آزادی به دست آمده از آن را حس کنید.

۱۱- تغییر و خلاقیت را پذیرا باشید

یک نظریه مشهور بر این باور است که «شما نمی توانید یک مشکل را در همان حالتی حل کنید که در آن، مشکل را پدید آورده اید.» همه چیز را نمی توان به روش سنتی حل کرد. تغییر و خلاقیت در جهان امروز اموری مهم و حیاتی هستند. هم چیز دائما در حال تغییر است، پس چرا اصلا باید تغییر کنیم؟ پذیرش تغییرات به شما کمک می کند تا به عنوان یک انسان رشد کرده و فرصت هایی را که در صورت عدم پذیرش از دست می دادید، به دست آوردی. خلاقیت به ذهن شما کمک می کند تا متفاوت تر و آزادتر فکر کنید. به آنچه مردم درباره بدی تغییرات می گویند توجه نکنید، در عوض سعی در به دست آوردن چیز از آن داشته باشید.

۱۲- به دیگران کمک کنید

هیچ کس به اندازه شما خوشبخت نیست. سعی کنید این امر را هر روز به یاد بیاورید. زمانی را تعیین کرده و به اجتماعی که در آن زندگی می کنید، اختصاص دهید. این کار به بهبود حالات فردی و اجتماعی شما کمک کرده و حال تان را بهتر می کند و اصلا مهم نیست چه رخ می دهد. مهم نیست مردم برای ناامید کردن شما چه می گویند، فقط به خاطر داشته باشید، شما قدرت تغییر اوضاع افراد دیگری را هم دارید.

این رفتارهای خوب تان را در هر صورت ادامه دهید (اسلایدشو)

۱۳- صادق باشید

صادق بودن همشه ساده ترین کار نیست، اما حتما بهترین و درست ترین کار است. مهم نیست مردم چه می گویند، شما باید همیشه با خود و دیگران صادق باشید. صادق بودن به شما کمک می کند با خودتان روراست و شفاف باشید. دروغ گویی شما در موقعیت ها و روابط بدی گرفتار می کند و حتی باعث بروز تضاد درونی می شود. پس بهترین کار این است که روی داشتن صداقت اصرار داشته باشید.

۱۴- صبور و دارای پشتکار باشید

امروز تبلیغات بسیاری درباره پول دار شدن های یک شبه و قرص های لاغری یک روزه می بینیم. موضوعات در زندگی همیشه آنچه به نظر می رسند، نیستند و همه این را می دانیم. با این حال، اینکه خود را به چیزی اختصاص دهید، هزینه دارد. چه متعهد به سلامتی خود، دنبال کردن آرزوهای تان یا پیدا کردن شغلی بهتر و پردرآمدتر باشید یا نه، همگی می دانیم که برای این موارد زمان نیاز است. هیچ چیز یک شبه رخ نمی دهد، همه چیز نیاز به زمان و کار دارد. تاکید و اصرار روی هر آنچه دارید، در کاری یا تعهد به نتایجی که می خواهید، به شما کمک می کند تا به آروزهای تان برسید.

این رفتارهای خوب تان را در هر صورت ادامه دهید (اسلایدشو)

۱۵- قدردان باشید

گاهی فراموش می کنیم که یک گام به عقب برگشته و با یک نگاه باز از آنچه در زندگی داریم لذت ببریم. همین امر ما را از شادی دور می سازد. گاهی فقط باید تکیه دهید و از زندگی فعلی تان لذت ببرید. مطمئن باشید بعضی مردم به شما خواهند گفت که این کافی نیست اما به آن ها گوش ندهید. این کافی است، همین کافی است که لذت بردن و احساس آرامش از هر آنچه از قبل در زندگی داشته اید، به شما حس رضایت می دهد.

۱۶- به ندای قلب خود گوش دهید

گاهی فقط باید فطرت خود را دنبال کرده و به ندای درونی خود گوشی دهید. بعضی موقعیت ها وجود دارند که بیشتر به قلب و ندای درونی شما بستگی دارند تا به عقل و منطق تان. اغلب مردم چیزی متفاوت می گویند، اما شما همیشه باید روی خواسته ها و احساس خود اصرار بورزید. این شما هستید که با انتخاب های تان زندگی می کنید و این شما هستید که با «اما و اگرها» باید زندگی کنید.

۱۷- باری خودتان زمان سازی کنید

ما آن قدر درگیر هر آنچه اطراف مان رخ می دهد و برنامه های فراوان زندگی می شویم که فراموش می کنیم زمانی را به خودمان اختصاص دهیم. مهم نیست چقدر در زندگی روزمره خود مشغله دارید، حتما زمانی را برای خود کنار بگذارید تا به خودتان بپردازید. شما لایق این کار هستید.

۱۸- به مهرورزی و مهربانی تاکید داشته باشید

آنچه اندکی مهرورزی برای مردم انجام می دهد، شگفت آور است. روی مهربان بودن اصرار داشته باشید. البته که هرگز نمی دانید دیگری چه کاری می خواهد انجام دهد، اما مهربان بودن شما را در زندگی، متواضع تر و مثبت تر می سازد.

این رفتارهای خوب تان را در هر صورت ادامه دهید (اسلایدشو)

۱۹- در لحظه زندگی کنید

در این جهان آشفته، همگی ما می توانیم درگیر همه چیز شویم جز آنچه در لحظه رخ می دهد. یک گام به عقب بردارید و از داشته های خود لذت ببرید. نگاه کردن به عکس هایی که متعلق به لحظات مختلف زندگی شما هستند، لذت بخش است؛ البته تلاش برای یادآوری آنچه دقیقا در آن لحظات احساس کرده اید، بهتر است. به بهترین وجه زندگی کنید و لحظات را در آغوش بکشید.

۲۰- زمانی را برای تفریح و شادی قرار دهید

قبلا هم این موضوع را گفته ایم و باز هم می گوییم؛ ما آن قدر درگیر تمام چیزهای اطراف مان می شویم که استراحت یا حتی گاهی نفس کشیدن را هم فراموش می کنیم! مهم نیست که چقدر مشغله دارید، زمانی را پیدا کنید و کاری را انجام دهید که از آن واقعا لذت می برید. این زمان می تواند به دیدار با یک دوست، خواندن یک کتاب جدید یا تماشای یک برنامه تلویزیونی اختصاص یابد، فقط اطمینان حاصل کنید که این زمان را پیدا می کنید.

تندرستی

Check Also

اشتباهات رایجی که به خودرو آسیب می زند

  ۳۰ مورد از اشتباهات رایجی که به خودرو آسیب می زند هیچ‌کدام از ما …