«ایرانی‌ها شوکه شده‌اند»

«ایران می‌خواهد دل جوانان‌اش را به دست بیاورد»

تحلیل‌ها درباره کلیپ هسته‌ای یک خواننده رپ زیرزمینی کماکان ادامه دارد. به‌خصوص که در این کلیپ، شاهد همکاری مستقیم نیروی دریایی ارتش با این خواننده رپ هستیم.

به گزارش کافه‌سینما، واکنش‌ها به کلیپ هسته‌ای امیر تتلو به آن سوی مرزها هم کشیده شده است. پس از اینکه تایم و واشنگتن‌پست در این باره یادداشت‌هایی منتشر کردند، حالا گاردین نیز در یادداشتی بلندبالا به تحلیل چگونگی و چرایی شکل‌گیری این کلیپ پرداخته است.
گاردین  تیتر «ایران چگونه سعی می‌کند دل جوانان را بدست آورد» را برای یادداشت‌اش انتخاب کرده است.

تحلیل‌گر گاردین معتقد است که جمهوری اسلامی به فرهنگ پاپ غربی روی آورده است و ساخت این کلیپ را در این راستا می‌داند.
گاردین در ادامه می‌نویسد:
در این ویدیو شاهد حمایت واضح جمهوری اسلامی و نهاد نظامی‌اش از این خواننده رپ هستیم، که باعث شوکه شدن ایرانیان شده است. چرا که تا پیش از این، مقامات رسمی در بهترین حالت از خوانندگان رپ تحت عنوان اراذل و اوباش غرب‌زده یاد می‌کردند و یا در بدترین حالت، آنها را شیطان پرست می‌نامیدند. اما حالا تتلو با میلیون‌ها طرفدار در شبکه‌های اجتماعی که تا بحال به صورت زیرزمینی فعالیت داشته، با حمایت ارتش کلیپی تهیه می‌کند. آنهم در حالتی که کماکان آثار تتو بر بدنش مشخص است.
تحلیل‌گر گاردین در ادامه می‌نویسد که: این‌ها معما نیست، بلکه این استراتژی تازه جمهوری اسلامی است.
در بخش‌هایی دیگر از مقاله گاردین، بودجه دادن و حمایت از آثاری در راستای ترویج حس ملی‌گرایی نیز در همین چارچوب تلقی شده است.

گاردین، فیلم “چ” حاتمی‌کیا را نیز از این دست می‌داند که تلاش دارد چه‌گوارایی ایرانی را برای جوانان تداعی کند، قهرمانی که به نوشته گاردین، نه برای دفاع از اسلام، که برای دفاع از مظلوم اقدام می‌کند.

سرویس رسانه کافه سینما

Check Also

پلیس آلمان: مهاجم ۱۸ ساله به تیراندازی و کشتار علاقه داشت

Image copyrightGETTY پلیس آلمان می‌گوید فرد مسلحی که در یک مرکز خرید در شهر مونیخ …