ال‌ای‌دی‌هایی که جان انسان‌ها را نجات می‌دهند

 ال ای دی2
دوچرخه‌سواران و افرادی که از وسایل نقلیه پدالی استفاده می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض خطر تصادف قرار دارند؛ اما حالا یک شرکت نوپا راه‌حلی برای رفع این خطر ارائه کرده است.

طبق آمار جدید سازمان امنیت ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا، دوچرخه‌سواران و افرادی که از وسایل نقلیه پدالی استفاده می‌کنند، ۲ درصد از تصادفات سال ۲۰۱۳ را به خود اختصاص دادند. میزان مرگ‌ومیر این افراد بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ حدود ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده و ۶۸ درصد این مرگ‌ومیرها در نواحی شهری اتفاق افتاده‌اند. این تصادفات دلایل مختلفی دارند؛ اما یکی از این دلایل، دیده نشدن این افراد به ویژه در شب است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا پیشنهاد می‌کند این افراد از لباس‌های بازتابنده و نورپردازی فعال استفاده کنند. حالا یک شرکت نوپا یک سری لباس خاص مختص این افراد تهیه کرده است. این شرکت که لومنوس (Lumenus) نام دارد، نه تنها هر دو قابلیت امنیتی را دارد، بلکه هوشمندتر است و به شما اجازه می‌دهد رفتار نورهای روی لباس‌ها را برای قابلیت‌های دیگر تنظیم کنید.

در تمام بخش‌های لباس‌های این شرکت که عبارت‌اند از دو کت، یک جلیقه و یک کوله‌پشتی، چراغ‌های ال‌ای‌دی وجود دارد؛ اما به هنگام خاموش بودن چراغ‌ها، ظاهری مدرن و شیک دارند. زمانی که این لباس‌ها با اپلیکیشن اندرویدی یا آی‌او‌اس لومنوس هماهنگ می‌شوند و از جی‌پی‌اس، نقشه گوگل و ژیروسکوپ استفاده می‌کنند، کاربر می‌تواند ال‌ای‌دی‌ها را طوری تنظیم کند که بر اساس یک قابلیت اصلی کار کنند. به عنوان مثال، زمانی که یک موتورسوار به ناحیه توقف می‌رسد، ال‌ای‌دی‌های روی کوله‌پشتی روشن می‌شوند تا نشان‌دهنده رنگ قرمز ترمز باشند یا به رنگ نارنجی چشمک می‌زنند تا حرکت پیچیدن را نشان دهند یا به هنگام رد شدن از یک تقاطع، به حالت نورافکن درمی‌آیند تا نشان دهند در آنجا حضور دارند و حرکت بعدی خود را اعلام کنند.

همچنین کاربر می‌تواند از این چراغ‌ها به عنوان یک سیستم نوتیفیکیشن نیز استفاده کند، مانند زمانی که هدایت نقطه‌به‌نقطه انجام می‌شود. به‌روزرسانی‌های این اپلیکیشن در آینده از ساعت اپل نیز پشتیبانی خواهد کرد.

این لباس‌ها و کوله‌پشتی از باتری‌هایی استفاده می‌کنند که ۲۴ ساعت دوام می‌آورند و ضدآب هستند.

شرکت لومنوس اخیراً این کمپین را در سایت Kickstarter ارائه کرده؛ اما طبق گفته سازنده این سیستم، محصولات این شرکت که ساختشان ۲٫۵ طول کشیده است، ۸۵ درصد تکمیل شده‌اند.
هدف اصلی این محصولات، نجات جان انسان‌ها از طریق مشهودتر کردن دوچرخه‌سواران و موتورسواران است.
این کمپین که تا ۲۹ دسامبر ادامه خواهد داشت و قصد دارد حداقل ۵۴ هزار دلار جمع‌آوری کند، به این شرکت کمک می‌کند تا فرآیند تولید را به اتمام برساند. این محصولات قرار است در ژوئن سال ۲۰۱۶ ارائه شوند.





 

footofan

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …