حالا که روزها طولانی شده اند، آدم نیاز به میان وعده را کاملا احساس می کند زیرا فاصله میان زمان ناهار و شام زیاد شده است. خیلی از ما تا عصر سرکار و پشت میزهایمان مشغول به کار هستیم. بدون شک در ساعات پایانی کار، دوست داریم خوراکی بخوریم و عموما بیسکوئیت و کیک یا چیزی که بشود از سوپرمارکت تهیه کرد را انتخاب می کنیم. اما ما در این مطلب ۱۸ اسنک مفید و خوشمزه معرفی کره ایم تا جایگزین هله هوله های ناسالم کنید.همه این موارد را می توانید پشت میز و در محل کار هم میل کنید تا هم حس سیری داشته باشید و هم مفید باشد.بادامبادام بهترین منبع پروتئین، ویتامین E و چربی های سالم است. این خشکبار خوشمزه، ماده غذایی بسیار مفید در خود دارد و در مقایسه با دیگر آجیل ها، بیشترین میزان فیبر را دارد. هر ۲۳ عدد، ۳.۵ گرم فیبر دارد.

نمکی، کرانچی و کم چرب بودن این اسنک باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. پف فیل منبع غنی فیبر است. میوه های تازه

میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند. در ضمن، بیشتر آنها آنتی اکسیدان نیز دارند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری می کند. غلات

مغز بیشترین انرژی خود را از گلوکز می گیرد که ساده ترین قند در متابولیسم بدن انسان است. خوراکی هایی همانند اسنک های سبوس دار با سرعت کم در خون گلوکز آزاد می کنند که باعث می شود تا قدرت مغز بهتر و میزان تمرکز بیشتر شود.

شکلات های پروتئین دار

توجه داشته باشید انواعی را انتخاب کنید که میوه و آجیل در خود داشته باشند و کالری آنها کمتر از ۲۰۰ واحد باشد.

کلوچه های برنجی

مینی کلوچه های برنجی کالری کمی دارند و در طعم های مختلف عرضه می شوند. مثلا می توانید کلوچه هایی با طعم پنیر چدار یا کاراملی را انتخاب کنید. بستگی به این دارد که خوراکی شور یا شیرین دوست داشته باشید.

چوب شور

پریتزل و چوب شور نیز چربی کمی دارند و به دلیل داشتن کربوهیدرات، کمک می کنند تا برای مدت طولانی تر احساس سیری داشته باشید.

موز منجمد

موز یخ زده بهترین جایگزین بستنی است. بستنی سرشار از چربی و قند است که برای بدن ضرر دارند. اما میزان گلوکز موز به اندازه کافی است و به کارکرد بهتر مغز کمک شایانی می کند. پنیر محلی

پنیر منبع غنی پروتئین است. پنیرهای محلی به تعادل میزان قندخون کمک می کند.

سالاد ماهی تن

ماهی تن سرشار از امگا سه، اسید های چرب و اسیدهای مفید است که به کارکرد بهتر مغز کمک بسیاری می کند. برای خودتان سالاد ماهی تن درست کنید و به جای مایونز در آن از ماست یونانی یا چکیده استفاده کنید.

نخود واسابی

این نخودها با طعم نمکی و کرانچی بودن بسیار خوشمزه هستند. در عین حال، فیبر و پروتئین زیادی هم دارند که انرژی بدن را افزایش می دهد و باعث کاهش میزان قند خون می شود.

تخم مرغ آب پز (سفت)

تخم مرغ آب پز منبع غنی پروتئین است که حس گرسنگی را نیز به طورکامل از بین می برد و باعث تعادل قند خون می شود.

حمص و سبزیجات

حمص و سبزیجاتی همانند هویج، کربوهیدرات لازم را به بدن می رسانند و موجب افزایش انرژی می شوند. حمص چون از نخود تهیه می شود، منبع غنی کلسیم، آهن، پروتئین و فیبر است و قند خون را تنظیم می کند.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی برای از بین بردن حس گرسنگی و تامین قند بدن کاملا مناسب است. از این به بعد، بعدازظهرها می توانید یک قوطی آب گوجه فرنگی یا آب سبزیجات بنوشید.

چیپس کلم

برگ های خشک شده کلم کالری بسیار کمی دارند و منبع غنی کلسیم هستند. این برگ ها را با کمی روغن زیتون در فر بپزید تا کاملا ترد و کرانچی شوند. ماست

بسیاری از ماست ها با باکتری های مفید ساخته می شوند که برای سیستم گوارش بدن بسیار مفید هستند. در ضمن، ماست سرشار از کلسیم، ویتامین، پتاسیم و منیزیوم است.

سیب و کره بادام زمینی

سیب منبع غنی فیبر و کربوهیدرات است و انرژی زیادی به بدن می دهد. کره بادام زمینی نیز چربی های غیراشباع و پروتئین دارد. هر دو اینها به تنظیم قندخون کمک زیادی می کنند