استقبال از فیلم جنگ ستارگان در چین

جنگ
  سال ۱۹۷۷، یعنی آن زمانی که نخستین قسمت از مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان اکرن شد، چین تحت سیطره کامل انقلاب فرهنگی چین و ایدئولوژی‌های مائو بود. بنابراین تصور نمایش عمومی این فیلم یا فیلم‌های مشابه هالیوودی در سینماهای چین، غیرممکن بود.

اما گذشت زمان، تمایل و سلیقه مردم و نیز جریان پول، کار خودش را می‌کند. سقوط امپراتوری شوروی و رنگ باختن اندیشه‌های رادیکال در چین، باعث شد که ما هیچگاه نسخه شرقی یک جنگ ستارگان را نبینیم و در عوض حالا شهروندان چینی در عطش دیدن قسمت هفتم تازه جنگ ستارگان هستند.

جالب است بدانید که هر شش نسخه جنگ ستارگان، همین امسال در چین به نمایش گذاشته شده‌اند.

در چنین شرایطی انتشار تریلر جدید قسمت هفتم چنگ ستارگان یا Star Wars: The Force Awakens بر میزان التهاب چه در شرق و چه در غرب افزوده است و همین حالا میزان پیش‌خرید بلیت‌های فیلم سر به فلک کشیده است.

در اقدامی تبلیغاتی جالبی شرکت سازنده فیلم -دیزنی- ۵۰۰ مجسمه در ابعاد تقریبا اصلی از کاراکترهای جنگاور فیلم را روی دیوار چین قرار داده است که منظره‌ای شگفت خلق کرده است و در حال حاضر خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های سلفی خود را در کنار این منظره، منتشر می‌کنند.

10-26-2015 9-31-38 AM10-26-2015 9-31-06 AM10-26-2015 9-30-22 AM10-26-2015 9-30-02 AM10-26-2015 9-29-31 AM

در پایان باید اعداد و ارقامی در مورد سینمای چین بگوییم که احتمال متعجب‌تان خواهد کرد:

در ماه فوریه میزان فروش فیلم در سینماهای این کشور، حتما از سینمای پررونق آمریکا هم پیشی گرفت. (۶۵۰ میلیون دلار در مقابل ۶۴۰ میلیون دلار!)

در ماه سپتامبر، میزان سود سینمای چین به ۴٫۷ میلیارد دلار رسید که نسبت به زمان مشابه در سال میلادی ۱۰۱۴، نزدیک به ۶۰ درصد بیشتر شده بود و این یعنی یک رشد باورنکردنی.

آیا این میزان فروش باعث خواهد شد که صنعت سینمای آمریکا، فیلم‌های بیشتر مناسب با ذائقه عمومی چینی‌ها تولید کند؟

 یک پزشک

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …