از فقر تا ثروت، میلیاردرهای خودساخته

آیا می دانید که چه تعداد از ۷۳ میلیاردر خود ساخته در جهان، در وضعیتی بدتر از شما کارشان را شروع کرده اند؟ اجازه دهید مستقیما به سراغ نکته ها بروم، آیا امکان دارد که بسیاری از این میلیاردرهای معروف، از صفر شروع کرده و به یک میلیاردر تبدیل شوند؟ بله. امکان دارد. اما چگونه؟!

اگر بخواهید حدس بزنید که آیا ۱۰۰ ثروتمند برتر جهان پول خود را از شخص دیگری به ارث گرفته اند و یا خودشان پول در آورده اند، چه جوابی می دهید؟ اگر حدس شما دومی بوده است، حدس درستی زده اید. اما ممکن است فکر کنید که حتی ثروتمندان خود ساخته، ویژگی هایی دارند که شما ندارید.

از بی پولی تا میلیاردر شدن

پیش از همه، پدر «مارک زاکربرگ» یک دندانپزشک است. شاید این موضوع کمکی به میلیاردر شدنش نکرده باشد. پیش از همه باید بدانید که یک دندانپزشک نمی تواند کمکی برای ورود به این کار باشد. اما شاید بگویید که داشتن یک پدر دندانپزشک باعث می شود که نگرانی در مورد درآمد روزمره ی خود نداشته باشید.

انکار نمی کنیم که «سرگئی برین» یک مرد خود ساخته است، اما شما ممکن است فکر کنید که پدر و پدر بزرگ او، که هر دو ریاضی دان هستند، در وهله ی اول در مطالعه ی ریاضی به او کمک کرده اند.

بنابراین اگر پدر شما یک راننده تاکسی باشد و یا اگر شما اصلا پدر نداشته باشید، آیا هنوز هم ممکن است به یک میلیاردر تبدیل شوید ؟ ظاهرا، امکان دارد. در تحقیق در مورد ۱۰۰ ثروتمند برتر دنیا که البته همه ی آن ها میلیاردر بودند،  ۸ نفر از آن ها در گذشته زندگی حقیرانه ای داشتند. در واقع حتی بدتر از طبقه ی متوسط بودند. از همه مهم تر این که، آن ها مدرک دانشگاهی  نیز نداشتند:

  • «لری الیسون»، بنیان گذار «اوراکل»، یتیم بود.
  • «لی کا شینگ»، یک سرمایه گذار معروف هنگ کنگی، یتیم بود.
  • «لئوناردو دل وکیو»، بنیان گذار«لوکساتیکا»، یتیم بود.
  • «آمانسیو اورتگا»، بنیانگذار «زارا»، پسر یک کارگر راه آهن بود.
  • «جان فردریکسن»، تاجر نفت، پسر یک جوشکار بود.
  • «شلدون ادلسون»، موسس شن های «لاس وگاس»، پسر یک راننده ی تاکسی بود.
  • «اینگوار کامپراد»، بنیان گذار «ایکیا»، پسر یک کشاورز بود.
  • «فرانسوا پینالت»، کلکسیونر هنر فرانسوی، پسر یک چوب بر بود.
  • «رومن آبراموویچ»، میلیاردر روسی و مالک باشگاه فوتبال چلسی در لیست،  شماره ی ۹ بود، اما بعدا یک مدرک معادل در قانون به وی اهدا شد. بنابراین از لحاظ فنی او مدرک دارد. اما به جز این مورد، او فقیر و یک یتیم بود.

از صفر تا میلیارد، میلیاردرهای خودساخته

Check Also

چرا درونگراها می‌توانند رؤسای فوق‌العاده‌ای شوند

یک افسانه محبوب رایج این است که مدیران و رؤسای ارشد، حتما باید شخصیت‌های برونگرایی …