ادینبرگ، رازی که باید کشف شود (1)

ادین3

 ادینبرگ رازی است که نیاز به کشف شدن دارد؛ دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند سرزمینی مملو از سمبل‌هاست که جشنواره‌های بین المللی متعددی در آن برگزار می‌شود.

این شهر با حومه خوش منظره، خط ساحلی بی نظیر و تاریخ شگفت انگیز، هر گردشگری را مسحور خود می‌کند. اگر دنبال نشانه‌های تاریخی و فرهنگی هستید و علاوه بر آن دل‌تان برای گذراندن ساعاتی بی پایان در دامن طبیعت تنگ شده است این جا شهر شماست.

بخش شلوغ و پر هرج و مرج شهر قدیمی با خط ساحلی و حومه آرامش بخش پایتخت اسکاتلند چندان فاصله‌ای ندارد و در این میان می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های هیجان‌انگیز شهر هم دیدن کنید.

ادینبرگ شهری با مخلوطی از جاذبه‌های توریستی است؛ مراکز خرید، موزه‌ها و بناهای قدیمی، باغ‌ها و حیات وحش فوق‌العاده همه و همه شما را به اکتشاف فرا می‌خوانند. در شهر که قدم بزنید هر گوشه خیابان تبدیل به یک منظره بدیع می‌شود؛ انعکاس نور بر تپه‌های سرسبز، صخره‌های قرمز و آبی دریای دور، ترکیبی رویایی از یک کوچه ساده برایتان می‌سازند. ادینبرگ خواب ندارد شب تا صبح صدای موسیقی از خانه‌های شهر به گوش می‌رسد و رستوران‌ها و کافه‌ها تا نزدیکی طلوع خورشید باز هستند.

گردشگرانی كه آن را در مرداد دیده‌اند باور دارند که نیمی از جمعیت جهان برای حضور در جشنواره سالانه این شهر راهی پایتخت اسکاتلند شده‌اند. جشنواره‌ تابستانی که از سال 1947 برپاست و هنرهای کلاسیک مردم شهر را به رخ گردشگران می‌کشد.

پایتخت زبان انگلیسی

این شهر را پایتخت زبان انگلیسی جهان می‌شناسند؛ زیرا زبان انگلیسی بیش از هر شهر دیگری در دنیا در ادینبرگ، عمر طولانی دارد. سفر به ادینبرگ سفر به قرون وسطی اروپاست؛ در قلعه این شهر شما می‌توانید صدای ارواحی که برای سال‌ها در سیاهچاله‌ها شکنجه شده‌اند را بشنوید و در قصر «هولیرود هوس» شکوه ملکه اسکاتلند را به تماشا بنشینید. کلیسای جامع سنت جایلز، پارلمان اسکاتلند و مسیر زیرزمینی پادشاه ماری از دیگر جاذبه‌های این شهر است.

ستاره‌های ادبی ادینبرگ

ادینبرگ شهر فرهنگ و هنر است؛ انسان‌های بزرگی در این شهر به دنیا آمده‌اند و بعد از اینکه نامشان در سراسر جهان مشهور شد این دیار را ترک کردند. در ادامه شما را با زندگی سه نفر از مشهورترین چهره‌های ادبی این شهر آشنا خواهیم کرد؛ کسانی که در پایتخت اسکاتلند دیده به جهان گشودند.

پدر رمان تاریخی

سر والتر اسکات را به عنوان مبدع و پدر رمان تاریخی می‌شناسند؛ کسی که در زمان خود هم شهرت بسیاری داشت. او در سال 1771 میلادی به دنیا آمد و از همان کودکی با بیماری فلج اطفال دست و پنجه نرم می‌کرد بیماری و مشکلات مالی تا پایان عمر او را رها نکرد.

پایتخت زبان انگلیسی

تا سال 1814 که او سری رمان‌های «ویورلی» مشهورش را نوشت هیچ کس از شخصیت‌های واقعی برای بیان داستان استفاده نکرده بود. او تلاش کرد تا زندگی پرجنب و جوش مردم اسکاتلند را به شکلی واقع بینانه به تصویر بکشد. در داستان‌های او زندگی پادشاهان و قصر به شکل مستندی روایت شده است.

نویسنده مشهور

رابرت لویی استیونسن نویسنده مشهور اسکاتلندی قرن 19 در ادینبرگ به دنیا آمده است اما از همان سال‌های جوانی او شخصیت ناآرامی داشت بنابراین عزم سفر کرد و قسمت اعظم عمرش را در خارج از اسکاتلند سپری کرد.

پایتخت زبان انگلیسی

با این وجود همیشه نام او در بین برترین نویسندگان اسکاتلند می‌درخشیده و داستان‌های بلند او برای کودکان مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. از بین آثار او داستان‌های جزیره گنج، پیکان سیاه و دکتر جکیل و آقای هاید بیش از همه مشهور است.

شاعر ملی اسکاتلند

رابرت برنز را به عنوان شاعر ملی اسکاتلند می‌شناسند اما شهرت او محدود به این سرزمین نیست. نام او به عنوان یکی از پیشگامان جنبش رومانتیک در تاریخ ادبیات جهان ذکر شده و پس از مرگش الهام بخش شاعران و نویسندگان لیبرالیسم و سوسیالیسم بود.

پایتخت زبان انگلیسی

برنز مجموعه‌ای از آهنگ‌های محلی اسکاتلند را از سراسر کشور جمع‌آوری کرد و با اندکی دخل و تصرف در آنها به چاپ رساند.

چگونه برویم؟

برای سفر به اسکاتلند باید ویزای انگلستان را داشته باشید. برای درخواست ویزای انگلستان باید فرم تقاضای روادید را در وب سایت اینترنتی کنسولگری به صورت آنلاین پر کنید. بعد از آن ایمیلی حاوی وقت ملاقات برای تان  ارسال خواهد شد. برای صدور ویزا حضور شخص، همراه داشتن مدارک و پرداخت هزینه ویزا ضروری است.

باید هنگام حضور در سفارت گذرنامه، مدارک مربوط به اشتغال و حساب‌های بانکی خود را همراه داشته باشید. بررسی مدارک ممکن است حدود 20 روز کاری زمان ببرد. برای رسیدن به ادینبرگ می‌توانید از خطوط هوایی اطلس جت، لوفت هانزا، ایرلاین آذربایجان، ترکیش، قطرایرویز و اتحاد استفاده کنید.

تقویم سفر

شاید بعضی از توریست‌ها تصور کنند که بهترین زمان برای بازدید از ادینبرگ بین ماه‌های خرداد تا اوایل شهریور است اما واقعیت این است که در این بازه زمانی شهر مملو از توریست است و شما برای اقامت در ادینبرگ باید هزینه‌های زیادی را متقبل شوید. در حالی که بهار و اوایل پاییز پایتخت اسکاتلند بسیار دیدنی‌تر است.

در این زمان آب و هوا نسبتا معتدل است و به راحتی می‌توانید هتل‌های ارزان بیابید و در شهر بگردید. زمستان ادینبرگ طولانی است اما هوا به آن اندازه‌ای که شما فکر می‌کنید سرد نیست. با این حال زمستان این شهر تا حدود زیادی ملال آور است؛ ساعات طولانی هوا تاریک است و بسیاری از زیبایی‌های شهر دیده نمی‌شوند.

کافه‌های هیجان انگیز

مواد غذایی در این شهر با کیفیت، لذیذ و سالم است. در ادینبرگ برای انتخاب بهترین‌ها دچار مشکل خواهید شد زیرا کیفیت تمام مواد غذایی بالاست. اگر اهل کیک خوردن و کافه رفتن هستید؛ بهتر است سراغ کافه‌های روباز بروید و از طعم قهوه‌تان زیر تابش خورشید لذت ببرید. کشاورزی در ادینبرگ سبقه چند هزار ساله دارد و هنوز هم سبزی و میوه‌های تازه در فروشگاه‌های شهر بسیار است.

اگر غذاهای دریایی را دوست دارید ادینبرگ شهر شماست؛ آشپزهای این شهر ماهی‌ها را به شکل متفاوتی طبخ می‌کنند که یکبار امتحان کردن شما را مشتری ثابت‌شان می‌کند. اگر اهل شیرینی و شکلات هستید بهتر است سری به پالم کورت بزنید جایی که با کیک‌های هیجان انگیزی رو برو خواهید شد. کافه سنت هانر هم یکی از کافه‌های سنتی و جذاب شهر است. رستوران هاباربRhubarb Restaurant و گیت‌وی هم شما را با طعم منحصر به فرد غذاهای اسکاتلندی آشنا می‌کند.

پایتخت زبان انگلیسی

لذت پیاده روی

بهترین راه برای گردش در ادینبرگ قدم زدن و پیاده روی است؛ گرچه این شهر پر از تپه‌های کوچک و بلند است که گاهی نفس شمار ا می‌گیرد اما کمی پیاده روی تا حالا هیچ توریستی را نکشته است! اگر از قدم زدن خسته شدید می‌توانید سراغ اتوبوس‌های عمومی بروید. از فرودگاه تا هتل هم بهترین گزینه استفاده از تاکسی است. تراموای شهر هم که از سال 2012 افتتاح شده یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی است.

کرایه ماشین در ادینبرگ چندان به صرفه نیست؛ بسیاری از خیابان‌ها یک طرفه و پر پیچ و خم هستند و همین باعث گم شدن‌تان می‌شود. علاوه بر این پیاده روی در خیابان‌های سنگ فرش شده و لذت كشف کافه‌ها و بوتیک‌های هیجان انگیز در ادینبرگ را نمی‌توان با هیچ چیز دیگری عوض کرد.

بهترین مکان اقامت

با وجود رونق هتل سازی که از اوایل سال 2000 آغاز شد هنوز هم هنگام برگزاری جشنواره‌ها شهر خالی از هر گونه مکان اقامتی به نظر می‌رسد. اگر تصمیم دارید در جشنواره تابستانی یا سال نوی ادینبرگ حضور داشته باشید بهتر است که از چندماه قبل برای رزرو اقدام کنید؛ گاهی حتی از یکسال قبل هم هتل‌ها پر شده است! در بقیه روزهای سال شما با گزینه‌های متعددی برای اقامت روبرو هستید از هتل‌های لوکس بین‌المللی گرفته تا مسافرخانه‌های راحت و تمیز.

هتلی اشرافی

هتل وایتچری در یک عمارت قدیمی متعلق به قرن 16 ساخته شده است و دکوراسیون داخلی آن را مبلمان عتیقه، قاب‌های بلوط و پرده‌های نقش دار گران قیمت تشکیل داده است. اگر دوست دارید شکوه اسکاتلند قرون وسطی را در کنار خدمات مدرن مهمان‌نوازی تجربه کنید این هتل بهترین گزینه شماست.

پایتخت زبان انگلیسی

هر کدام از اتاق‌های آن به شکل منحصر به فرد و اشرافی تزئین شده است و می‌توانید در رستوران بین‌المللی هتل انواع غذاهای لذیذ را میل کنید. قیمت یک شب اقامت در این هتل پنج ستاره برابر با 300 دلار است.

مناظری فوق‌العاده

هتل لوکس اسکاتزمن در دفتر سابق روزنامه اسکاتزمن بنا شده؛ دفتری که در سال 1904 افتتاح شد و به عنوان باشکوه‌ترین دفتر روزنامه جهان تحسین شد. اتاق‌های این هتل با مناظر فوق العاده‌ای از شهر شما را غافلگیر خواهد کرد.

سوئیت پنت هاوس این هتل با کتابخانه و سونای اختصاصی یکی از انتخاب‌های ثروتمندترین افراد جهان بوده است. این هتل 56 اتاق و 13 سوئیت، کافه، سونا، سالن ورزشی و سینمای اختصاصی دارد. برای اقامت در این هتل پنج ستاره باید شبی 120 دلار بپردازید.

پایتخت زبان انگلیسی

به سبک یک نجیب‌زاده

هتل کیلدون 4 ستاره برای کسانی که عاشق طبیعت و سرسبزی هستند و علاوه بر آن نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای مکان اقامت‌شان بپردازند یک انتخاب فوق العاده است. این عمارت ویلایی به همراه باغ سرسبزش در سال 1847 توسط یک تاجر ثروتمند ساخته شد و بعدها به هتل تبدیل شد.

مسافرانی که در این هتل اقامت داشتند ادعا می‌کنند که در این عمارت احساس یک نجیب‌زاده روستایی را خواهید داشت! دکوراسیون سنتی و زیبای عمارت به سبک گذشته حفظ شده است. برای اقامت در این هتل باید شبی 100 دلار بپردازید.

پایتخت زبان انگلیسی

مسافرخانه زیبا

مسافرخانه شروود یکی از تمیزترین و زیباترین مسافرخانه‌های شهر است. اتاق‌های این مسافرخانه مجهز به دستگاه تلویزیون صفحه تخت، یخچال و دستگاه قهوه ساز است و می‌توانید از اینترنت و پارکینگ رایگان هتل استفاده کنید. این مسافرخانه با دانشگاه ادینبرگ تنها یك کیلومتر و با فرودگاه شهر 12 کیلومتر فاصله دارد. برای اقامت یک شب در این مسافرخانه باید 60 دلار بپردازید.

پایتخت زبان انگلیسی

ادامه دارد

 

Check Also

تصاویری از شهر باستانی پمپی در ایتالیا

شهر باستانی پمپی در ایتالیا پمپی یک از شهر های روم باستان بوده که پس …