آشنایی با کشور فرانسه

فرانسه یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین کشورها در اروپا است. آب و هوای عالی، فرهنگ و غذاهای شگفت‌انگیز از علل استقبال مردم از این کشور زیبا است. اگر می خواهید شانس دیدن هر روزه ی برج ایفل و خوردن نوشیدنی های فوق‌العاده خوشمزه را داشته باشید، حتماً به این کشور زیبا سفر کنید. فرانسه کشوری با قدمت بسیار زیاد است و شما با خواندن ۱۱ دلیل زیر حتماً به این فکر خواهید افتاد تا سفری به فرانسه داشته باشید.

 ۱- کار برای زندگی، نه زندگی برای کار

11 دلیل خوب برای زندگی در فرانسه

در حالی که داشتن یک هفته ی کاری ۳۵ ساعته، بیشتر از یک اسطوره است، فرانسه هنوز هم می‌داند چگونه به خوبی تعادل بین زندگی و کار را حفظ کند. یکی از دلایل بسته شدن مغازه‌ها و خدمات در ساعت ۷ عصر، این است که به کارکنان اجازه می دهد تا از صرف شام با خانواده و در خانه بودن لذت ببرند. این کارها باعث می شود تا آن ها قدرت پردازش بیشتری برای انجام امور داشته باشند. معمولاً شرکت ها برای کارکنان خود فیش غذا در نزدیک ترین رستوران‌ها را پرداخت می‌کنند و کارکنان در ساعت ناهار به آن جا می روند، به استراحت پرداخته، ناهار و نوشیدنی می خورند و پس از رفع خستگی دوباره به محل کار خود باز می گردند. در نظام اداری فرانسه، ۳۰ روز تعطیلات با حقوق وجود دارد، که از زمان استخدام کارکنان شروع می‌شود. به علاوه، در هر سال آن ها به طور جدی به تعطیلات می‌روند و معمولاً تمام ۳۰ روز را در خارج از شهر خود می‌گذرانند (still feeling vacation deprived). با این وجود هنوز هم کارکنان فرانسوی احساس می‌کنند که در طی سال از تعطیلات محروم هستند و باید بیشتر به تعطیلات و استراحت بروند. در زمان تعطیلات شما از یک پاسخگوی خودکار، به دیگری راهنمایی می‌شوید. بله، همه در ایام تعطیلات، در حال گرفتن حمام آفتاب در شمال «Corsica» هستند. یک قانون فرانسوی کارکنان را از چک کردن ایمیل‌های کاری بعد از ساعت ۶ عصر منع می‌کند و این کار سر و صدای زیادی در سراسر دنیای مجازی پخش کرد. شما نباید از شرکای فرانسوی خود انتظار داشته باشید که در خارج از برنامه ی کاری خود در دسترس باشند. فرانسوی‌ها در قطع ارتباطات و صرف وقت آزاد خود در خارج از منزل مانند پیاده‌روی، قایق رانی و یا داشتن یک پیک نیک ساده در حومه ی شهر متخصص هستند. آن ها معتقدند که گذراندن زمان خود با خانواده و دوستان، یکی از امورات ساده‌ای است که زندگی آن ها را شادتر می‌کند. جالب است بدانید که عقیده ی آن ها کاملاً درست و علمی است و رعایت این نکته تأثیر زیادی در شادی و آرامش دارد.

 ۲- تحصیلات عالی بسیار ارزان است

شما می‌توانید فقط با ۱۸۱ یورو (۲۲۵ دلار) در هر سال، مدرک کارشناسی را دریافت کنید و برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد ۲۵۰ یورو (۳۱۰ دلار) برای یک سال پرداخت کنید! دانشکده‌های فنی کمی گران‌تر بوده و شهریه ی سالانه ی آن ۵۹۶ یورو است. همچنین اخذ مدرک دکترا در فرانسه برای شما ۳۸۰ یورو در هر سال هزینه دارد. کالج های خصوصی مانند دانشکده‌های پزشکی و حقوق، هزینه ی بیشتری دریافت می‌کنند، با این حال هنوز هم با قیمت‌های مختلف از ۳۰۰۰ یورو تا ۱۰۰۰۰ یورو در هر سال مقرون به صرفه می‌باشد (scholarships available for foreign students). علاوه بر این، بورس‌های تحصیلی برای کمک به دانشجویان خارجی وجود دارد تا آن ها بتوانند تجارب زندگی خود را افزایش دهند. شما بدون ولخرجی کردن، می‌توانید سال‌های دانشجویی بی نظیری در فرانسه، با مبلغ تقریباً ۸۰۰-۷۰۰یورو در هر ماه برای همه ی مخارج خود داشته باشید. مگر در مواردی که هدف شما رقابت و پیروی از مدهای روز باشد. ورود به دانشگاه های فرانسه نسبتاً ساده است. برای این کار لازم است تا فرانسوی را روان صحبت کرده (سطح B1-B2)، اسناد و مدارک رسمی خود را به زبان فرانسه نوشته و فرم درخواست را با دقت پر کنید.

 ۳- هنر در این کشور در حد اعلا به چشم می خورد

11 دلیل خوب برای زندگی در فرانسه

همراه با تمام شهرت مونالیزا، فروشگاه‌های موزه لوور شامل ۳۴۹۹۹ اثر دیگر از جمله عتیقه‌جات مصری، هنر اسلامی، بسیاری از مجسمه‌های یونان باستان و امپراتوری روم، همراه با مجموعه عظیم طلا و جواهر از اشراف فرانسه برای نمایش وجود دارد. موزه ی «d’Orsay» با بیش از ۲۰۰۰ نقاشی از دوره‌های بعد را فراموش نکنیم (d’Orsay museum)! مجموعه ای باورنکردنی از امپرسیونیست و شامل آثاری از «کلود مونه»، «ادوار مانه»، «ادگار دگاس»، «پیر آگوست رنوار» و همچنین سبک های کوبیسم، رئالیسم و حتی پس از امپرسیونیست که با «ون گوگ» نشان داده می‌شود. در طرف مقابل Sienna در غرب باغ فوق‌العاده ی Tuileries، موزه ی (Musee l’Orangerie) که یک گالری بزرگ حاوی آثار «رنوار» و «مونه» می باشد، قرار دارد. اگر هنر مجسمه سازی را دوست دارید، می‌توانید ساعت‌های فوق‌العاده‌ای را در باغ موزه ی رودین (Musée Rodin) و تفکر پیرامون مجسمه های بی نظیر آن صرف کنید. در مجموع ۱۶۹ موزه ی هنر ملی در فرانسه، چند صد گالری و استودیو های خصوصی زیادی وجود دارد (۱۶۹ national art museums in France). خیلی سخت است که فردی در فرانسه زندگی کند و با وجود این همه آثار هنری، به هنر علاقه مند نباشد.

 ۴- بر کیفیت مواد غذایی تأکید بسیار بیشتری نسبت به ویزا وجود دارد

«AOC» یک سیستم صدور گواهینامه ی مواد غذایی ویژه است که در حدود سال ۱۴۱۱ میلادی ایجاد شده است. این سیستم به تولید برخی کالاها و اطمینان از کیفیت غذاهای منطقه‌ای مربوط می‌شود. فرانسوی‌ها افتخار می‌کنند که همه ی محصولات مهر و موم شده‌ی «AOC» خود را با توجه به مجموعه‌ای از استانداردهای سخت گیرانه تولید می‌کنند. همه ی کالاها به یک روش سنتی تولید می‌شوند. مواد اولیه ی این محصولات از تولیدکنندگان خاص در مناطق جغرافیایی تعیین شده، خریداری می‌شود.

 ۵- می‌توانید بیش از ۳۵۰ نوع پنیر را امتحان کنید

11 دلیل خوب برای زندگی در فرانسه

مردم محلی ادعا می‌کنند نزدیک به هزار نوع پنیر موجود در مناطق مختلف فرانسه وجود دارد. این پنیر ها شامل انواع مختلفی از جمله پنیر نرم، پنیر سفت، ملایم یا آبی، پنیر تهیه شده از شیر گاو غیر پاستوریزه، شیر بز و یا شیر گوسفند و … می باشد و از چند هفته تا چند سال عمر می کنند. آیا می‌دانید حمل پنیرهای غیر بسته‌بندی در فرانسه با حمل و نقل عمومی، جریمه وجود دارد؟

البته این پنیر بویی بسیار بد و قوی دارد. به نقل از «شارل دوگل»، «شما چگونه می‌توانید یک کشور را با بیش از ۲۵۶ نوع پنیر اداره کنید؟» .

 ۶- میان وعده، زندگی را شیرین‌تر می‌کند

11 دلیل خوب برای زندگی در فرانسه

زمان شگفت‌انگیزی از روز وجود دارد که به لحاظ اجتماعی شما را تشویق می‌کند شیرینی بخورید. این زمان بعنوان میان وعده معمولاً ساعت چهار و یا پنج عصر می باشد که همه ی بچه ها از آن لذت می‌برند. اما این میان وعده فقط به بچه ها محدود نیست. بهتر است تا بعد از ناهار کمی استراحت داشته باشید و پس از آن برای لذت بردن از یک فنجان شیر قهوه با یک تارت لیمو، به نزدیک ترین کافه بروید و لحظات آرامش بخش و زیبایی را برای خود بسازید.

 ۷- هر چه بیشتر به اطراف سفر کنید، غذاهای شگفت‌انگیز بیشتری را کشف می‌کنید

11 دلیل خوب برای زندگی در فرانسه

آشپزخانه های فرانسوی، واقعاً غذاهای سنتی متنوعی در مناطق مختلف دارند. البته، شما می‌توانید در پاریس کافه‌ها و رستوران‌هایی پیدا کنید که غذاهای آلاسکایی با ظروف زیبا را سرو می‌کنند. با این حال، آیا کشف جاذبه‌های جدید همراه با وعده های غذایی جدید شگفت‌انگیز نیست؟ سعی کنید پنکیک گندم سیاه پر شده با هر ماده ای را در کشور فرانسه از جمله Brittany، Piperade و Poulet Basquaise تصور کنید. به یاد داشته باشید که سوپ ماهی در«مارسی»، ساندویچ پان در «نیس» و سوپ پستو در «پروونس» را حتماً امتحان کنید. هنگامی که به شمال شرق سفر می‌کنید، نمی‌توانید «گوشت گاو بورگاندی» را از دست بدهید. خبر خوب این است که پس از ماجراهای آشپزی و وعده‌های غذایی واقعا خوب و متعادل کننده در فرانسه، حتی یک پوند اضافی پرداخت نمی‌کنید.

 ۸- فرانسه دارای مناظر بسیار متنوع برای تمامی سلیقه‌ها است

فرانسه - france

کوه‌های آلپ فرانسه با مناظری دور از ذهن و روستاهای ریز اندام، از راه دور در فلات سبز زمردی یکی از بزرگ ترین و بدترین مقصدهای پیاده‌روی در اروپا و یکی از بزرگ ترین مقصدهای اسکی با بیش از چند هزار کیلومتر مسیر پیاده‌روی خوش منظره و زیبا است. در ساحل خورشید و در هر نقطه ای، اطراف Cote d’Azur بسیار قابل دیدن و برای دیدار با دوستی مشهور و خاص کاملاً مناسب است.

این منطقه دارای آب گرمی به رنگ فیروزه‌ای است. بهتر است این تابستان را در جزیره ی Corsica بگذرانید و سواحل دورافتاده و کوه‌های درهم و برهم آن را که همگی در یک مکان جمع شده‌اند، ببینید. سواحل در این جا حتی از French Reverie زیباتر است و به طور جدی توصیه می‌کنم برای داشتن بهترین تجارب در فضای باز در اطراف این جزیره گردش کنید! بزرگ ترین تپه ی شن و ماسه در اروپا  Dune of Pilat نام دارد و فقط ۶۰ کیلومتر با یخچال‌های طبیعی Bordeaux فاصله دارد که ۷ عدد از آن ها در فرانسه وجود دارد. آیا فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده را در تعطیلات دوست دارید؟ نظرتان در مورد قایقرانی در دره ی Gorges du Tarn و یا پیاده‌روی اطراف دره ی رقیق Gorges du Verdon که مسلماً، زیباترین دره در اروپا است، چیست؟ آیا کاوش در مارپیچ های زیرزمینی و غارهای یخی را دوست دارید؟ اگر Gouffre de Poudrey یا Grotte d’Osselle در کوه‌های Jura را ببینید، حتما بیشتر به تاریخ علاقه مند می شوید؟ حتی می توانید به گذراندن وقت در دره ی Loire با بیش از ۴۰ قلعه ی زیبا و افسانه‌ای که در سراسر این منطقه پراکنده‌اند را بپردازید. البته قلعه‌های بیشتری در مناطق دیگر فرانسه وجود دارد. بدون شک مکان‌های باور نکردنی بیشتری برای بازدید در فرانسه وجود دارد که خارج از تصور شماست.

 ۹- قوانین ازدواج فرانسه

در سال ۱۹۹۹، مجلس ملی فرانسه پیمان همبستگی مدنی و یا همان «PACS» را تصویب کرد. این فرمان یک فرم قرارداد اتحادیه مدنی پیرامون کلیه ی زوج‌ها و سازماندهی زندگی مشترک آن ها می باشد. مطلبی که در مورد «PACS» جالب است، این است که اول از همه، اجازه می‌دهد تا زوج‌ها مالیات مشترک پرداخت کنند که در فرانسه شامل مالیات کمتری می‌شود. این افراد حق ارث بردن از یکدیگر را دارند، اموال مشترک و فرزندان آن ها تحت نام مادر، پدر و یا هر دو ثبت می‌شود. این یک شیوه برای امتحان کردن شریک زندگی محسوب می شود که برای زندگی مشترک و تعهدات مادام العمر آماده شوند. هرچند که خیلی از افراد از این شیوه به عنوان ساده‌ترین راه برای به دست آوردن یک PACSed استفاده کرده و سپس طلاق می‌گیرند.

 ۱۰- دولت به پرورش کودکان کمک می‌کند

11 دلیل خوب برای زندگی در فرانسه

تعداد زیادی مهد کودک و پیش‌دبستانی با خدمات کامل توسط دولت ایجاد شده است. یارانه ی ویژه‌ای برای مراقبت از کودکان در خانه و مزایای خاص برای داشتن بیش از یک بچه، شامل پول اضافی به والدین، کاهش مالیات و همه نوع تخفیفات بزرگ در حمل و نقل شامل حال والدین می شود (special benefits towards having more than one kid). زنان برای داشتن برگ زایمان تشویق می‌شوند و به مدت ۱۶ هفته حقوق و دستمزد کامل دریافت می‌کنند. پدران نیز می‌توانند تا ۱۱ روز مرخصی با حقوق داشته باشند. همچنین اگر کسی ترجیح می‌دهد یک کودک را به فرزند خواندگی بپذیرد، دولت وجهی تا مبلغ ۱۸۴۶۱۵ یورو به فرد داوطلب پرداخت می‌کند. در واقع زنان فرانسوی انتخاب سختی در این مورد دارند. می توانند به محل کار خود بروند و ماهیانه ۲۰۰۰-۱۵۰۰ یورو درآمد کسب کنند و یا در خانه بمانند، کودکان خود را تا ۲۰ سالگی تربیت کنند و حدود ۱۲۰۰ یورو برای آن دریافت کنند.

 ۱۱- بهداشت و درمان مقرون به صرفه و کارآمد است

کارت اقامت فرانسه همراه با کارتی حیاتی و به عنوان پسورد برای وارد شدن به دنیای پزشکی می باشد. با این کارت می توان داروهای تجویزی ارزان و یا رایگان و چکاپ پزشکی رایگان در هر ماه در اختیار داشت. با این روش هر ماه نرخ ثابتی از حقوق و دستمزد را به صندوق بیمه ی درمانی منتقل می‌شود. بنابراین می‌توان به صورت رایگان به دکتر خود مراجعه کرد. اگر شما در بیمارستان بستری شدید، بیشترین مبلغی که ممکن است پرداخت کنید، ۱۸ یورو برای هر روز می باشد.

 

1pezeshk.com

Check Also

مجسمه اسرارآمیز بودای بزرگ در کوه داگوانگ مینگ چین

  چین کشوری است که به واسطه ی مکان های دیدنی و تاریخی بسیار زیاد …