آشنایی با برج بلم در پرتغال

برج 4

برج بلم – Belém Tower

برج بلم به سبک معماری منیولاین که سبک معماری پرتغالی سده شانزدهم به حساب میاد، انجام گرفته اما میتوان در آن سبک های دیگر معماری را نیز مشاهده کرد.

برج بلم – Belém Tower
یکی از شگفتی های کشور پرتغال، برج بلم یا قصری در میان دریاست. این برج منحصر به فرد که در میان آب های دریا ساخته شده است را می توان یکی از جاذبه های گردشگری اصلی کشور پرتغال محسوب کرد.

 

دیدنی های کشور پرتغال,belém tower,برج بلم در پرتغال,آشنایی با برج بلم

برج بلم در کشور پرتغال

 

بلم، برجی مستطیلی شکل است که در بخش سانتا ماریای شهر لیسبون قرار گرفته است. طراحی ساخت برج بلم در زمان شاه جان دوم در سده پانزدهم میلادی و به دستور او انجام شد که به عنوان بخشی از استحکامات دفاعی منطقه در دهانه رودخانه تاقوس (Tagus River) محسوب می شده و دروازه تشریفاتی لیسبون به حساب می آمده است.

 

برج بلم,belém tower,برج بلم در پرتغال

برج بلم در بخش سانتا ماریای شهر لیسبون قرار گرفته است

دیدنی های کشور پرتغال,belém tower,برج بلم در پرتغال

تصاویر برج بلم

برج بلم,دیدنی های کشور پرتغال,برج بلم در پرتغال,آشنایی با برج بلم

برج بلم یکی از جاذبه های گردشگری پرتغال

 

ساخت برج بلم در زمان شاه جان دوم هرگز آغاز نشد و تنها پس از گذشت نزدیک به ۲۰ سال در اوایل سده شانزدهم میلادی و در زمان پادشاهی مانوئل یکم عملیات ساخت آن آغاز شد. این پادشاه در نظر داشت تا حاشیه شمالی رودخانه تاقوس را از نظر نظامی غنی سازد. او ساخت برج رو سال ۱۵۱۳ میلادی و در ساحل بلم آغاز کرد و نام آن نیز به واسطه همین ساحل به برج بلم مشهور شد.

 

برج بلم,belém tower,برج بلم در پرتغال,آشنایی با برج بلم

برج بلم,belém tower,برج بلم در پرتغال,آشنایی با برج بلم

نمای داخلی برج بلم

 

ساخت این برج به سبک معماری منیولاین که سبک معماری پرتغالی سده شانزدهم به حساب میاد، انجام گرفته اما میتوان در آن سبک های دیگر معماری را نیز مشاهده کرد.

بیتوته

 

Check Also

تصاویری از شهر باستانی پمپی در ایتالیا

شهر باستانی پمپی در ایتالیا پمپی یک از شهر های روم باستان بوده که پس …